www.tsarich-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА П'ятниця, 19 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Царичанський район >> Новини
Дніпродзержинська ОДПІ інформує !!!!
Версія для друку Написати листа
Платники податків сплатили до місцевих бюджетів 133,7 млрд. гривень

Протягом січня-вересня поточного року платниками податків спрямовано до місцевих бюджетів 133,7 млрд. грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року цей показник зріс на 28,1%, або на 29,3 млрд. грн.
За 9 місяців 2017 року до зведеного бюджету перераховано майже 132 млрд. грн. податку на доходи фізичних осіб (у т. ч. до місцевих бюджетів надійшло 78,3 млрд. грн.). Це на 33,5 млрд. грн. або 34% більше, ніж за відповідний період 2016 року. Лише у вересні було сплачено 15,8 млрд. грн. ПДФО. Приріст до минулого року склав майже 4 млрд. грн.
Зокрема, у вересні місцеві бюджети отримали на 20,2% коштів більше, ніж у вересні минулого року. Так, за перший місяць осені 2017 року до місцевих бюджетів було спрямовано 13,7 млрд. грн., тоді як за відповідний період 2016 року ця сума складала 11,4 млрд. гривень.

Відбувся черговий семінар для посадових осіб органів ДФС з питань захисту персональних даних
У рамках реалізації спільної програми Європейського Союзу і Ради Європи «Посилення імплементації європейських стандартів прав людини в Україні» в Одесі відбувся семінар-тренінг для посадових осіб органів ДФС з питань обробки та захисту персональних даних.
У навчанні, яке проводили провідні фахівці Управління з питань захисту персональних даних Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, взяли участь 22 представники ДФС та її територіальних органів.
Під час заходу роз’яснювалися ключові положення законодавства про захист персональних даних, обговорювалася робота ДФС щодо приведення внутрішніх процедур обробки персональних даних у відповідність до вимог зазначеного законодавства. Крім того, розглядалися актуальні проблеми обробки та захисту персональних даних в органах ДФС.
Це вже другий навчальний захід для посадових осіб органів ДФС з питань захисту персональних даних, який проведено у співпраці з міжнародними організаціями під егідою Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. Так, 19 - 21 липня 2017 року відбувся навчальний курс з Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод у межах проекту «Гарантування дотримання прав людини при здійсненні правосуддя».
Протягом 9 місяців ДФС забезпечено майже 223,6 млрд. грн. митних платежів
Протягом січня-вересня поточного року до державного бюджету ДФС перераховано майже 223,6 млрд. грн. митних платежів, що на 10,8% перевищує індикативні показники, доведені Міністерством фінансів України. До бюджету додатково надійшло майже 22 млрд. гривень.
Порівняно з відповідним періодом минулого року фактичні надходження зросли на 34%, або майже на 56,7 млрд. гривень.
Зокрема, у вересні 2017 року до державного бюджету перераховано 27,3 млрд. грн., що на 455 млн. грн. перевищує заплановані показники та на 5,9 млрд. грн. показники відповідного періоду минулого року.
У вересні цього року середньоденні надходження склали 1,3 млрд. грн., що на 33,6%, або на 326 млн. грн.. перевищує середньоденні надходження відповідного періоду минулого року.
У цьому році 10% від перевиконання загального збору митних платежів спрямовується на розвиток інфраструктури митниць та збільшення заробітної плати працівників. Протягом січня-серпня 2017 року ця сума складає 2,1 млрд. грн. у тому числі: січень – 225,6 млн. грн., лютий – 203,9 млн. грн., березень – 369,4 млн. грн., квітень – 286,5 млн. грн., травень – 422,0 млн. грн., червень – 346,5 млн. грн., липень – 178,6 млн. грн., серпень – 28,2 млн. грн., вересень – 36,5 млн. грн.
Наталія Рубан: По всіх завершених документальних перевірках АЗС встановлені порушення
Згідно з інформаційними базами ДФС в Україні 1,4 тис. суб’єктів господарювання здійснюють продаж паливно-мастильних матеріалів через 7,3 тис. АЗС та повинні сплачувати акцизний податок з роздрібного продажу. Про це повідомила директор Департаменту аудиту ДФС Наталія Рубан.
За її словами, у 2017 році завершено 23 документальні перевірки зазначених суб’єктів господарювання, у всіх випадках встановлено порушення.
Донараховані суми податків та штрафних (фінансових) санкцій складають близько 11 млн. грн., у тому числі 2 млн. грн. акцизного податку.
«Основне порушення, встановлене під час проведення перевірок, – неправомірне відображення в декларації з акцизного податку реалізації через АЗС підакцизних товарів (паливно-мастильних матеріалів), як продажу для комерційного використання», - зазначила Наталія Рубан.
Крім того, у 2017 році проведено 513 фактичних перевірок, за результатами яких застосовано штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 8,6 млн. гривень.
Проведеними фактичними перевірками встановлено:
- неоприбуткування отриманих готівкових коштів в половинні проведених перевірок;
- продаж товарів, не облікованих у встановленому чинним законодавством порядку – у кожній четвертій перевірці;
- невідповідність суми коштів, зазначених у денному звіті, на місці проведення розрахунків, незабезпечення роздрукування фіскальних звітних чеків (Z-звітів) тощо – у кожній третій перевірці.
256 офіційно непрацевлаштованих осіб обслуговували російські банки та страхові компанії в кол-центрах Миколаєва
Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Миколаївській області спільно із працівниками СБУ під процесуальним керівництвом прокуратури викрили два кол-центри, що обслуговували російські банки та страхові компанії, та використовували працю офіційно непрацевлаштованих осіб.
В рамках розслідування кримінального провадження за ч.1 ст.212-1 КК України встановлено, що у 2 миколаївських кол-центрах, які виконували замовлення страхових компаній та банків Російської Федерації, неофіційно працює група осіб, використання праці яких призвело до ухилення вказаними підприємствами від сплати більше 3 млн. грн. ЄСВ.
За результатами 3 обшуків, проведених в офісних приміщеннях підприємств-фігурантів, на робочих місцях виявлено 256 осіб, які офіційно не працевлаштовані в передбаченому законом порядку та документацію, яка підтверджує вказаний факт.
Трудові книжки, особові справи та копії паспортів працівників, акти приймання – передачі виконаних робіт, договори та додаткові угоди цивільного характеру, первинну документацію, печатки, чорнові записи, паперові та цифрові носії інформації,збірники тарифів банків та страхових компаній Російської Федерації, та 18,4 тис. грн. готівки та документи бухгалтерського та податкового обліку за 2015 – 2017 роки вилучено. Вказаних працівників допитано щодо офіційного працевлаштування.
Наразі вирішується питання щодо накладення арешту на вилучену документацію, носії інформації та грошові кошти. Тривають слідчі дії.
За результатами самостійного коригування податкових зобов’язань з метою ТЦО за 2016 рік платники скоротили збитки на понад 1,1 млрд. грн.
Платниками податків в цілому по Україні за 2016 рік самостійно задекларовано та збільшено фінансовий результат шляхом коригування податкових зобов’язань з метою трансфертного ціноутворення на загальну суму 2,6 млрд. грн. Це в 1,5 раза, або на 0,8 млрд. грн. більше, ніж за 2015 рік.
Завдяки цьому окремими суб’єктами господарювання за 2016 рік скорочені збитки на загальну суму понад 1,1 млрд. грн. Водночас є платники, які донарахували податок на прибуток на загальну суму майже 0,3 млрд. гривень.
ДФС: До місцевих бюджетів цього року надійшло 335 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
У 2017 році (станом на 01.10.2017) фізичним особам-платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, ДФС сформовано понад 900 тисяч податкових повідомлень-рішень. Від сплати за ними до місцевих бюджетів вже надійшло близько 335 млн. грн., що у 2,1 рази більше, ніж за аналогічний період минулого року (157 млн. грн.). Про це повідомив Директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб Павло Дроняк.
За його словами, збільшення надходжень з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відбулось, зокрема, внаслідок зростання розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.
Також збільшенню надходжень сприяло розширення переліку даних, необхідних для розрахунку податку, що надаються до ДФС органами державної реєстрації прав на нерухоме майно (з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно) та платниками податків (на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності).
«Також у поточному році спостерігається позитивна динаміка сплати визначених сум податку, що свідчить про високий рівень платіжної дисципліни власників нерухомого майна – фізичних осіб», - наголосив Павло Дроняк.
Він зазначив, що найбільші надходження у поточному році податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в Одеській, Харківській, Львівській, Київській, м. Києві та Дніпропетровській областях.
ДФС зацікавлена у співпраці з бізнесом для забезпечення прозорості ринку нафто- та газовидобування
ДФС та бізнес посилюють співпрацю для забезпечення рівних та конкурентних умов функціонування ринку нафтопродуктів. Про це йшлося під час зустрічі в. о. Голови ДФС Мирослава Продана з представниками галузі нафто- та газовидобування – членами Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності, Громадської ради ДФС та профільних асоціацій.
П’ята зустріч із циклу секторальних робочих нарад, ініційованих керівництвом ДФС та членами Інвестради, була присвячена проблематиці нафто-газовидобувної промисловості.
За словами Мирослава Продана, проблемні питання, які порушуються бізнесом на подібних зустрічах, оперативно вирішуються, якщо вони знаходяться у площині адміністрування податків. В інших випадках за результатами обговорення цих питань надаються відповідні доручення структурним підрозділам ДФС та готуються звернення до органів виконавчої влади та законотворців з консолідованими пропозиціями ДФС і представників бізнесу.
«Ми зацікавлені у створенні сприятливих умов для ведення бізнесу на ринку пального. Адже представниками цих галузей до бюджету з початку року спрямовано понад 50 млрд. грн. податкових платежів. Саме забезпечивши рівні конкурентні умови для всіх учасників ринку та зруйнувавши тіньові схеми, ми забезпечимо належні надходження до бюджету», - зазначив Мирослав Продан.
За останні два роки перевірено понад 500 суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж паливно-мастильних матеріалів через АЗС. За результатами проведених документальних перевірок донараховано податків та штрафних санкцій на суму 3,2 млрд. грн.
«Податковою міліцією за 8 місяців цього року припинена діяльність більше 200 АЗС, які працювали з порушенням вимог чинного законодавства», - підкреслив в. о. Голови ДФС.
Крім того, учасники зустрічі обговорили поточні проблемні питання, які виникають у окремих підприємств галузі та визначили спільні заходи для їх вирішення, розглянули актуальні для компаній-трейдерів питання зберігання в українських газосховищах газу у режимі митного складу, а також висловили сподівання на продовження ефективного діалогу.
ДФС отримала високий рівень за результатами моніторингу діяльності центральних органів виконавчої влади як розпорядників публічної інформації
Державна фіскальна служба України отримала високий рівень забезпечення доступу до публічної інформації за результатами моніторингу, проведеного Центром демократії та верховенства права у рамках Платформи «Омбудсман плюс». Його підсумки були оголошені 29 вересня 2017 року на конференції «День права знати: забезпечення доступу до публічної інформації».
ДФС: За 9 місяців до зведеного бюджету забезпечено 605,8 млрд. гривень
За оперативними даними протягом січня-вересня поточного року до зведеного бюджету надійшло (сальдо) 605,8 млрд. грн., що на 135,6 млрд. грн., або на 28,8 відс., більше відповідного періоду минулого року. До державного бюджету забезпечено 472,1 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 133,7 млрд. гривень.
Довідково: надходження (збір) до зведеного бюджету у січні-вересні2017 року склали 693,3 млрд. грн. (+159,4 млрд. грн., або +29,8 відс. до січня-вересня 2016 року), у т. ч. до державного бюджету –559,7 млрд. гривень.
Надходження (сальдо) до загального фонду державного бюджету у січні-вересні 2017 року склали 461,0 млрд. грн., індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 103,7 відс., додатково забезпечено 16,6 млрд. гривень.
У повному обсязі виконано завдання Міністерства фінансів України з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – 112,4 відс. (+19,6 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичних осіб – 102,7 відс. (+1,4 млрд. грн.), податку на прибуток підприємств – 111,1 відс. (+4,8 млрд. грн.), ввізного мита – 101,7 відс. (+0,3 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – 111,4 відс. (+0,8 млрд. грн.) тощо.
У розрізі основних платежів у січні-вересні 2017 року приріст до відповідного періоду 2016 року забезпечено з податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – на 37,8 відс. (+48,5 млрд. грн.), податку та збору на доходи фізичних осіб – на 27,5 відс. (+11,6 млрд. грн.), податку на прибуток підприємств – на 33,5 відс. (+12,1 млрд. грн.), податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування (сальдо) – на 17,5 відс. (+7,0 млрд. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – на 17,2 відс. (+6,8 млрд. грн.), рентної плати за користування надрами – на 37,9 відс. (+9,9 млрд. грн.), ввізного мита – на 10,9 відс. (+1,6 млрд. грн.), частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – на 0,5 відс. (+0,04 млрд. грн.) тощо.
З початку року платникам податків на рахунки відшкодовано 87,6 млрд. грн. податку на додану вартість.
Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 129,2 млрд. грн., що на 34,7 млрд. грн. більше січня-вересня 2016 року.
З 1 квітня заборгованість минулих періодів з відшкодування ПДВ скорочено на 94%
Протягом січня-вересня 2017 року платникам відшкодовано 87,6 млрд. грн. податку на додану вартість при заявлених 88,9 млрд. грн. (Протягом січня-вересня 2016 року платникам відшкодовано 63,7 млрд. грн. податку на додану вартість при заявлених 65,3 млрд. грн.). Це на 37,5%, або на 23,9 млрд. грн., перевищує відповідний показник минулого року.
Протягом вересня 2017 року платникам відшкодовано 9,7 млрд. грн. податку на додану вартість при заявлених 10,5 млрд. грн. Майже 95% заявлених до повернення сум відшкодовувалися протягом місяця за результатами камеральних перевірок.
Із загальної суми цьогорічного відшкодування майже 69% повернуто платникам протягом квітня-вересня 2017 року. Так, із заявлених у цей період 60,7 млрд. грн. відшкодовано 60,3 млрд. грн. ПДВ.
З початку впровадження Електронного реєстру автоматичного відшкодування ПДВ з 1 квітня 2017 року заборгованість з відшкодування цього податку скорочено на 94% або на 14,37 млрд. грн. Якщо на початок квітня – на момент запуску системи автоматичного відшкодування ПДВ - загальна заборгованість становила 15,3 млрд. грн., то на 1 жовтня цей показник вже склав 0,93 млрд. грн.
Протягом січня - вересня 2017 року платниками податків території обслуговування Кам’янської ОДПІ зібрано більше 2,3 млрд. грн. податкових платежів

Платниками податків, які знаходяться на обліку в Кам’янській ОДПІ, протягом січня - вересня поточного року забезпечено надходження до бюджетів усіх рівнів 2 млрд. 308,5 млн. грн.
Так, до державного бюджету впродовж дев’яти місяців 2017 року спрямовано 841,8 млн. грн., що на 219,1 млн. грн. (або на 35,2%) більше минулорічних надходжень.
До місцевих бюджетів надійшло 1466,6 млн. грн. Це на 293,1 млн. грн. (або на 25,0%) більше фактичних надходжень дев’яти місяців 2016 року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 785,7 млн. грн. Порівняно з 2016 роком надходження зросли на 208,8 млн. грн. (або на 36,2%).

Інформація щодо організації роботи з напрямків розгляду звернень громадян, забезпечення доступу до публічної інформації та надання адміністративних послуг за 9 місяців 2017 року Центрами обслуговування платників території обслуговування Кам’янської ОДПІ

Протягом січня- вересня 2017 року до Кам'янської ОДПІ від громадян надійшло 14 звернень, що на 11 звернення менше, ніж за аналогічний період 2016 року. Тематика більшості звернень, що надійшли, стосувалась інформування про можливі порушення податкового законодавства. За результатами розгляду зазначених звернень заявникам надано відповідні роз'яснення законодавства.
За цей же період до ОДПІ надійшло 16 запитів на отримання публічної інформації, що на 19 ЗПІ менше, ніж за аналогічний період 2016 року. Тематика запитів досить різноманітна: щодо сплачених податків суб'єктами господарювання, щодо рахунків в банківських установах, щодо надання копій документів і т.і. Вказані запити опрацьовані фахівцями ОДПІ в повному обсязі, відповіді надано вчасно. За результатами опрацювання запитів запитувачам роз'яснені положення Закону України «Про доступ до публічної інформації», згідно яких запитувана інформація може бути надана. Випадків подовження терміну розгляду запитів або оскарження наданих відповідей не було.
Протягом січня - вересня 2017 року фахівцями ОДПІ в Центрах обслуговування платників надано 30051 адміністративна послуга. Найбільш запитуваною є послуга з видачі реєстраційних номерів облікових карток платника податків — 15386. Також платники звертаються за такою послугою як видача довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи - 3392, надання витягу з реєстру платників єдиного податку - 2311, реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку -1989, реєстрація платника єдиного податку - 2198.
Податковий календар на 09 жовтня 2017 року

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що
09 жовтня, понеділок, останній день подання:
- звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту за вересень
2017 року;

- звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за вереснь 2017 року;
- звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів за вереснь 2017 року;
- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за вереснь 2017 року;
- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі за вересень 2017 року.
За якою ознакою доходу відображається у
податковому розрахунку ф. 1ДФ сума поворотної
фінансової допомоги, яка надається фізичній особі-підприємцю?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.п. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) поворотна фінансова допомога - це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення.
Згідно з п.п.165.1.31 п.165.1 ст.165 ПКУ до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому, основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку.
Відповідно до Довідника ознак доходів, наведеного у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4, основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому, основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «153».
Тобто, сума поворотної фінансової допомоги, яка надається суб’єктом господарювання на адресу фізичної особи – підприємця або фізичної особи, відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «153».
Відповідне роз’яснення розміщене у категорії 103.25 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Сервіс ДФС України «Пульс» на захисті інтересів платників

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що сервіс Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Пульс» приймає звернення громадян та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій та бездіяльності, можливі корупційні правопорушення у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів (далі – Інформація).
Заявники можуть надати Інформацію за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «4», та на електронну пошту idd@sfs.gov.ua.
Інформація приймається цілодобово.
При наданні Інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування підприємства, установи, організації, суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДФС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.
Про результати розгляду Інформації Заявники повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.
Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації та повідомлень про наявність на офіційному веб-порталі/субсайтах ДФС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів чи систем; відомості що надходить до ІДД ДФС електронною поштою щодо мінімізації сплати податків, зборів, митних платежів, єдиного соціального внеску.
Реєстрація інвестора (оператора) і угоди про розподіл продукції:
які документи необхідно надати для взяття на облік

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу на те, що відповідно до п.4.5 розд. IV Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 зі змінами (далі – Порядок) для взяття на облік (реєстрації) інвестора (оператора) і угоди про розподіл продукції як платника податків інвестор (оператор) зобов’язаний протягом 10 календарних днів після реєстрації угоди або після набрання нею чинності подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (основним місцем обліку) такі документи:
заяву за формою № 1-ОПП;
копію зареєстрованої угоди про розподіл продукції;
копію свідоцтва про державну реєстрацію угоди про розподіл продукції.
Якщо багатостороння угода про розподіл продукції передбачає можливість реєстрації не лише оператора, але й інвесторів як платників податку на додану вартість за угодою, то податкові номери інвесторам за такою угодою надаються контролюючими органами за основним місцем обліку інвесторів на підставі отриманого від оператора рішення про реєстрацію всіх інвесторів як платників податку на додану вартість за угодою про розподіл продукції.
Інвестору (оператору) після взяття на облік угоди про розподіл продукції контролюючим органом видається (надсилається) Свідоцтво про реєстрацію інвестора та угоди про розподіл продукції як платника податків за формою №4-УРП (додаток 3 до Порядку) (п.3.10 розд. III Порядку).

Земельні відносини: строки сплати податкового
зобов’язання, визначеного у податковій декларації

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкове зобов’язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації з сплати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (далі – Декларація), затвердженій наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2015 №560 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2017 №9) на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Податкове зобов’язання з плати за землю, визначене у Декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п.287.4 ст.287 ПКУ).
Податок на додану вартість при отриманні гарантійних внесків, які згідно з умовами договору в оплату за послуги повертаються отримувачу таких послуг

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до підпунктів «а» і «б» п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких згідно зі ст.186 ПКУ розташоване на митній території України.
Відповідно до п. 188.1 ст.188 ПКУ база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками – суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв’язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов’язань.
Якщо умовами договору передбачено, що гарантійні платежі (внески) виконують виключно функцію засобу забезпечення виконання зобов’язань та згідно з умовами договору в оплату за товари/послуги не зараховуються, а повертаються отримувачу таких товарів/послуг, то ця сума гарантійних платежів (внесків) не збільшує базу оподаткування у постачальника товарів/послуг. Податкові зобов’язання постачальником та податковий кредит покупцем при отриманні/перерахуванні такого гарантійного платежу не визначаються.

Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання звіту по ЄCВ

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.7 частини одинадцятої ст.25 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом №2464, органом Державної фіскальної служби здійснюється накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою.
Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом №2464.
Згідно з частиною першою ст.165¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 року №8073-Х зі змінами та доповненнями неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо ЄСВ, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичну особу - підприємця або особу, яка забезпечує себе роботою самостійно, від тридцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне із правопорушень, зазначених у частині першій цієї статті, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичну особу - підприємця або особу, яка забезпечує себе роботою самостійно, від сорока до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Заповнюємо правильно поле «Призначення платежу»

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що для того, щоб суми нарахованих та сплачених платниками податків, зборів, інших платежів до бюджетів та єдиного соціального внеску (далі – ЄСВ) відображалися саме по конкретному платнику, необхідно чітко дотримуватись вимог наказу Мінфіну від 24.07.2015 №666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів» (далі – Порядок №666). Порядком №666 надано рекомендації як правильно заповнювати поле платіжного документа «Призначення платежу».
Так, при сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, ЄСВ, здійсненні бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:
поле № 1:
друкується службовий код (знак) «*» (ознака платежу);
поле № 2:
друкується розділовий знак «;»;
друкується код виду сплати (формат ссс – тризначне число);
поле № 3:
друкується розділовий знак «;»;
друкується один з нижченаведених реквізитів:
1) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8);
2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);
3) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (завжди має 9 цифр);
поле № 4:
друкується розділовий знак «;»;
друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Кількість знаків, ураховуючи зазначені вище поля і розділові знаки, обмежена довжиною поля «Призначення платежу» електронного розрахункового документа системи електронних платежів Національного банку України, при цьому використання символу «;» не допускається.
У разі сплати платежу до бюджету в іноземній валюті обов'язково вказується код класифікації доходів бюджету.
При заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками.
Неподання документації з трансфертного ціноутворення

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що п.п.16.1.7 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755–VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) встановлено обов’язок платника податків подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством.
Відповідно до п.п. 39.4.8 п.39.4 ст.39 ПКУ на запит Державної фіскальної служби (далі – ДФС), платники податків протягом 30 календарних днів з дня отримання запиту подають документацію щодо контрольованих операцій, зазначених у запиті, яка повинна містити інформацію, зазначену у п.п. 39.4.6 п.39.4 ст.39 ПКУ.
У разі, коли подана платником податків документація з трансфертного ціноутворення не містить інформацію в обсязі, визначеному в п.п.39.4.6 п.39.4 ст.39 ПКУ, або належного обгрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки», ДФС надсилає такому платнику податків запит з вимогою додатково подати протягом 30 календарних днів з моменту його отримання інформацію відповідно до п.п.39.4.6 п.39.4. ст.39 ПКУ та/або обгрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки». Зазначена додаткова інформація або обгрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» є невід’ємною частиною документації з трансфертного ціноутворення.
Відповідно до абзацу п’ятнадцятого п.73.3 ст.73 ПКУ запит вважається врученим, якщо його надіслано у порядку, визначеному ст.42 ПКУ.
У разі ненадання платником документації з трансфертного ціноутворення або додаткової інформації (обгрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки»), протягом 30 календарних днів з дати, вказаної поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення відповідного запиту, до платника мають бути застосовані штрафні санкції відповідно до п.120.3 ст.120 ПКУ.

Індивідуальна письмова податкова консультація: порядок отримання

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.52.1 ст.52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі повинно містити:
найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;
підпис платника податків;
дату підписання звернення.
На звернення платника податків, що не відповідає вимогам, зазначеним у цьому пункті, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України «Про звернення громадян».
Індивідуальна податкова консультація, надана в письмовій формі, підлягає реєстрації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій та розміщенню на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.
Доступ до зазначених даних єдиної бази та офіційного веб-сайту є безоплатним та вільним. Порядок ведення та форма єдиної бази індивідуальних податкових консультацій визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Слід зауважити, що індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п.52.2 ст.52 ПКУ).
Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій розміщено на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: Головна/Електронний кабінет платника/Інформація з реєстрів/Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій
https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx
Введення нового пункту реалізації пального: терміни подання заяви
платником акцизного податку з позначкою «Зміни»

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що відповідно до п. 6 розд. ІІ Порядку електронного адміністрування реалізації пального, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №113 (далі – Порядок), реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального (далі – Заява), форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 №218, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за №405/28535.
У разі введення в експлуатацію нових пунктів, виведення з експлуатації чи зміни місцезнаходження пунктів з реалізації пального, виявлення розбіжностей або помилок у записах реєстру платників щодо таких пунктів платник податку подає реєстраційну заяву для внесення відповідних змін. Заява надсилається та приймається у порядку, встановленому для реєстрації (п.12 розд. ІІ Порядку), а саме:
у разі введення в експлуатацію нових пунктів, зміни місцезнаходження пунктів з реалізації пального тощо платник податку подає Заяву з позначкою «Зміни» не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального через пункти із зміненими даними.

Чи має право фізична особа-підприємець на загальній системі оподаткування включити до складу витрат суму сплачених податків, зборів та витрат, понесених на придбання ліцензій та інших спеціальних дозволів, виданих державними органами для провадження господарської діяльності?
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до ст.3 Господарського кодексу України від 16.01.2003 №436-IV із змінами та доповненнями (далі – ГКУ) господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб’єкти підприємництва – підприємцями.
Підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку (ст.42 ГКУ).
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців визначений ст.177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Згідно з п.177.2 ст. 177 ПКУ об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.
Підпунктом 177.4.3 п.177.4 ст.177 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, зокрема, платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності фізичною особою – підприємцем, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов’язані з господарською діяльністю фізичної особи – підприємця.
Враховуючи вищевикладене, платежі, сплачені фізичною особою – підприємцем за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов’язані з його господарською діяльністю, включаються до складу витрат по факту їх сплати на підставі підтверджуючих документів.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 104.05. Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Про єдиний соціальний внесок

Станом на 01.09.2017 по Дніпропетровській області борг платників, які повинні сплачувати єдиний соціальний внесок - складає 299 млн.грн. При цьому розмір боргу комунальних підприємств становить 55 млн.грн. та боргу фізичних осіб-підприємців – 62 млн.грн.
Єдиний внесок є основним джерелом соціальних виплат на фінансування державних гарантій для незахищених верств населення. Своєчасна сплата єдиного внеску гарантує громадянам право на соціальний захист на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення та інші виплати.
Перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська нагадала, що платники єдиного внеску зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена платниками у строки, визначені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», обчислена органами доходів i зборів у випадках, передбачених цим Законом, є недоїмкою.
Платникам єдиного внеску, які мають недоїмку - орган доходів i зборів надсилає вимогу про її сплату.
При цьому слід наголосити, що вимога вважається належним чином врученою:
юридичній особі або відокремленому підрозділу, якщо її особисто вручено посадовій особі такого платника під підпис або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення;
фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному чи уповноваженому представникові чи надіслано рекомендованим листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого її місця проживання з повідомленням про вручення.
Якщо платник на день надсилання йому органом доходів і зборів вимоги не повідомив в установленому порядку про зміну місця проживання, вимога вважається належним чином врученою навіть у разі її повернення як такої, що не знайшла адресата.
У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти календарних днів з дня отримання вимоги не сплатив зазначених у вимозі сум недоїмки та штрафів з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом доходів і зборів, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгодженої в результаті оскарження суми недоїмки, орган доходів і зборів протягом десяти робочих днів надсилає вимогу до органу державної виконавчої служби.
При цьому, єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Крім того, сума недоїмки не підлягає списанню, зокрема в разі укладення з платником єдиного внеску мирової угоди відповідно до вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», крім випадків повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які відповідно Закону несуть зобов'язання із сплати єдиного внеску.
З початку року надходження податкових і митних платежів та ЄСВ від дніпропетровських платників склали майже 62 млрд. грн.

Органами ДФС у Дніпропетровській області у січні - вересні 2017 року забезпечено надходження в бюджети усіх рівнів (із врахуванням ДУ офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) 53 млрд. 861,6 млн. грн., що на 15 млрд. 295 млн. грн., або на 39,7 % більше, ніж за дев’ять місяців 2016 року. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.
Так, до державного бюджету впродовж трьох кварталів 2017 року мобілізовано 39 млрд. 103,2 млн. грн., що на 12 млрд. 118,1 млн. грн., або майже на 45% більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Надходження, що формують місцеві бюджети Дніпропетровської області склали 14 млрд. 758,4 млн. грн. Це на 3 млрд. 176,9 млн. грн. (або на 27,4%) більше фактичних надходжень січня - вересня минулого року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 8 млрд. 118,5 млн. грн. Порівняно з 2016 роком надходження зросли майже на 42%, або на 2 млрд. 396,3 млн. грн.
Електронна звітність: оновлено бланки податкових декларацій

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що 28 вересня 2017 року вийшло оновлення «Єдиного вікна (EDZV)» до версії 1.25.22.0
Перелік змін та доповнень (версія 1.25.22.0) (станом на 28.09.2017 р.):
1. Згідно наказу Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.12.2016 №1177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.01.2017 за №116/29984) із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 13.05.2017 року №495, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.05.2017 за № 675/30543 додано нові документи (початок дії з 01.10.2017):
F/J0302004 – Податкова декларація екологічного податку та додатків(розрахунків) до неї (F/J0320104 – Додаток 1, F/J0320204 – Додаток 2, F/J0320304 – Додаток 3, F/J0320404 – Додаток 4, F/J0320504 – Додаток 5, F/J0320604 – Додаток 6).
2. Згідно наказу Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496, із змінами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2017 №545, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.06.17 за №778/30646 додано нові версії документів (початок дії з 01.10.2017):
F/J0800105 – Податкова декларація з рентної плати та додатків(розрахунків) до неї (F/J0810105 – Додаток 1; F/J0810205 – Додаток 2; F/J0810305 – Додаток 3; F/J0810405 – Додаток 4; F/J0810505 – Додаток 5; F/J0810605 – Додаток 6; F/J0810705 – Додаток 7; F/J0810805 – Додаток 8; F/J0810905 – Додаток 9; F/J0811005 – Додаток 10; F/J0811105 – Додаток 11);
F/J0800204 – Податкова декларація з рентної плати (місячна) та додатків(розрахунків) до неї (F/J0820204 – Додаток 21; F/J0820404 – Додаток 41; F/J0821004 – Додаток 101; F/J0821104 – Додаток 1111).
3. Згідно наказу Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897 (у редакції наказу МФУ від 28.04.2017 №467, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.05.2017 за №642/30510) додано нові версії документів (початок дії з 01.10.2017):
J0100516 – Податкова декларація з податку на прибуток підприємств та додатків до неї (J0150316; J0150616; J0151316; J0151416; J0151516; J0151616; J0151716; J0151816; J0152816).
4. Згідно наказу Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №578 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 17.03.2017 №369, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.04. 2017 за №478/30346) додано нові версії документів (початок дії з 01.10.2017):
F0103306 – Податкова декларація платника єдиного податку фізичної особи - підприємця;
J0103507 – Податкова декларація платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи).

Електронні документи розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

Увага! Нові Довідники для подання
Звіту про пільги за 9 місяців 2017 року

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що суми податків та зборів, не сплачені суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, обліковуються таким суб’єктом господарювання відповідно до п.30.6 ст.30 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями.
Облік зазначених коштів платники ведуть відповідно до Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1233 (далі – Постанова №1233).
Слід зазначити, що з 2017 року Звіт про суми податкових пільг (далі – Звіт), форму якого затверджено Постановою №1233, отримав статус податкової декларації.
Звіт подається щоквартально (за три, шість, дев’ять та дванадцять календарних місяців) протягом 40 календарних днів, які настають за останнім календарним днем податкового періоду.
Суб’єкт господарювання, який подає Звіт до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації, зазначає в ньому код і найменування податкової пільги за кожним видом податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, та інших податкових пільг.
При поданні Звіту за дев’ять календарних місяців 2017 року використовується Довідники пільг станом на 1 жовтня поточного року.
Державною фіскальною службою України 27.09.2017 оновлено довідники пільг. Отже, за 9 місяців 2017 року суб’єкти господарювання для складання Звіту за 9 календарних місяців 2017 року використовують Довідник №84/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, та Довідник №84/2 інших податкових пільг
Додатково: Довідники пільг, наданих чинним законодавством по сплаті податків, зборів, інших обов’язкових платежів розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

Чи включаються до складу доходу та яким чином відображаються у Книзі обліку доходів і витрат внесені власні кошти фізичною особою-підприємцем на розрахунковий рахунок згідно з нормами Податкового кодексу України?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.177.2 ст.177 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.
Враховуючи вищевикладене, до складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла фізичній особі - підприємцю як в грошовій, так і в натуральній формі від провадження господарської діяльності, а саме:
виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо підприємцю чи його працівникам на місці здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку);
виручка в натуральній (негрошовій формі);
● суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.
Таким чином, власні кошти, які фізична особа – підприємець зараховує на розрахунковий розрахунок, не включаються до складу доходу (виручки у грошовій та натуральній формі) та не відображаються у Книзі обліку доходів та витрат.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 104.04 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Скарги платників податків: хто приймає
рішення за результатами розгляду

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 08.09.2017 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.07.2017 №670 «Про внесення зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами» (зареєстровано у Мінюсті 01.08.2017 за №941/30809) (далі – Наказ №670).
Наказом №670 передбачено, що рішення за результатами розгляду скарги платника податків приймає керівник контролюючого органу (його заступник або уповноважена особа). Раніше таке рішення приймали керівник або заступник.
Наказ №670 опубліковано в Офіційному віснику України від 08.09.2017 № 70.
Моніторинг податкових накладних:
коли реєстрація не зупиняється
Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) у листі від 06.09.2017 №2723/99-99-07-05-01-18 (далі – лист ДФС №2723) повідомила, що починаючи з 01.07.2017 р. згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) може бути зупинено у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, якщо така податкова ПН/РК відповідає сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення їх реєстрації у ЄРПН (далі — Критерії). Зазначені Критерії разом з вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 зі змінами (далі – наказ №567).
Усі податкові ПН/РК, що подаються на реєстрацію в ЄРПН з метою оцінки ступеня ризиків, достатніх для їх зупинення, до проведення Моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків (далі – Моніторинг), за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються ДФС на відповідність до ознак, визначених п.- п. 1–4 п. 5 Критеріїв. Якщо за результатами перевірки ДФС встановлено, що ПН/РК відповідає одній з цих ознак, – така ПН/РК не підлягає Моніторингу.
Не зупиняється реєстрація ПН/РК якщо:
1) податкова накладна не підлягає наданню отримувачу (покупцю). Такі ПН складаються у разі:
- здійснення операцій з постачання неплатникам ПДВ;
- при умовному продажу (зокрема, при нарахуванні податкових зобов'язань відповідно до п.198.5 ст.198 та п.199.1 ст.199 ПКУ, анулюванні реєстрації платника податку, у разі перевищення бази оподаткування над договірною вартістю);
- при отриманні послуг від нерезидента;
- при здійсненні експортних операцій;
- зведені податкові накладні за щоденним підсумком реалізації;
2) податкова накладна складена за операцією, що є звільненою від оподаткування (стаття 197; пункти 2, 3, 41,12, 23,26,261,27,28,32,38,45,46,47 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ);
3) обсяг постачання, в ПН/РК, зареєстрованих в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію ПН/РК, становить менше 500 тис. грн. та керівник – посадова особа такого платника податку займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох діючих платників податків. При визначенні обсягу постачання не враховується сума ПДВ. За поточний період береться звітний період, в якому складена ПН/РК, що реєструється в ЄРПН;
4) загальна сума сплачених у 2016 р. єдиного внеску та податків і зборів платником та його відокремленими підрозділами становить більше 5 млн. грн. При розрахунку суми податків не беруться до уваги суми ПДВ, сплачені при ввезенні товарів на митну територію України (ця ознака використовується з 01.04.2017 до 01.01.2018);
5) одночасно D>0,05, а P < Pм х 1,3,
де D – розрахункова величина, яка дорівнює S/T;
S – загальна сума сплачених за останні 12 місяців сум єдиного внеску та податків і зборів (крім суми ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;
T – загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7%, за останні 12 місяців, за зареєстрованими ПН/РК
P – сума ПДВ в зареєстрованих у звітному (податковому) періоді ПН/РК, з урахуванням поданої на реєстрацію ПН/РК;
Pм – найбільша місячна сума ПДВ в зареєстрованих ПН/РК за останні 12 місяців.
Лист ДФС №2723 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72419.html
Електронна звітність: оновлено
телефонний номер для отримання консультацій
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС у розділі «Новини» за посиланням https://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Консультації з питань отримання послуг електронного цифрового підпису та використання особистих ключів електронного цифрового підпису можна отримати за номером телефона 0 800 501 007 (напрямок 2).
Блокування та скасування посилених сертифікатів відкритих ключів у телефонному режимі здійснюється за номером телефона (044) 284-00-10.
Загальнодоступний інформаційно-довідковий
ресурс для комфорту платників податків
Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (далі – ЗІР) створено у рамках Електронного Уряду з урахуванням тенденцій розвитку інформаційних технологій у сфері побудови веб-ресурсу і є інтегрованим ресурсом в інформаційне середовище органів Державної фіскальної служби України (далі – ДФС), у якому уся направленість діяльності ДФС, як внутрішня так і зовнішня, а також усі відповідні процеси інформаційно-довідкових ресурсів підтримуються та забезпечуються відповідними інформаційно-комп’ютерними технологіями.
Робота ЗІР направлена на забезпечення суспільства своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією.
Інформаційне наповнення ЗІР здійснюється на підставі функціональних повноважень ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру (щорічно понад 1 млн. звернень) та з метою мінімізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.
ЗІР наповнюється інформацією, яка містить загальну позицію ДФС із застосуванням норм податкового, митного та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, без врахування особливостей конкретного платника податків та специфіки конкретних ситуацій та не є податковою консультацією в розумінні глави 3 «Податкова консультація» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) і не спричиняє правових наслідків, передбачених ст.53 Кодексу.
У розділах ЗІР: «Запитання – відповіді з Бази знань», «Нормативні та інформаційні документи» та «Єдиний реєстр ІПК та письмові звернення» інформація систематизована по тематиках:
· оподаткування;
· державна митна справа;
· єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
· електронний цифровий підпис.
У розділі «Запитання – відповіді з Бази знань» реалізована можливість самостійного пошуку інформації, шляхом ознайомлення з редакціями відповідей на запитання, з якими звертаються клієнти до Контакт-центру по телефону, електронній пошті та письмово.
Розділ «Нормативні та інформаційні документи» містить нормативні та інформаційні документи з питань оподаткування, митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та електронного цифрового підпису, інших питань законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС, а також іншу інформацію стосовно роботи органів ДФС.
Звертаємо увагу, що нещодавно у ЗІР з’явився розділ «Єдиний реєстр ІПК та письмові звернення», який має безпосередній перехід до Єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій ДФС та наповнюється витягами з відповідей, підготовлених Інформаційно-довідковим департаментом ДФС на типові письмові звернення суб’єктів господарювання та громадян.
Розділ «Інформація з питань митної справи» містить інформаційні матеріали з питань митної справи (в тому числі актуальні запитання щодо митного контролю і оформлення товарів громадян, які переміщуються через митний кордон України) та спрямований на покращення орієнтації користувачів ресурсу в інформації за напрямком «Митна справа».
Розділ «Актуальні запитання» надає можливість користувачам ресурсу переглядати 10 найактуальніших запитань, з якими платники податків найчастіше звертались до Контакт-центру за попередній день та відповіді на них.
Розділ «Останні зміни в законодавстві» повідомляє користувачів про зміни в законодавстві з питань оподаткування, державної митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.
Розділ «Необхідно знати» містить найактуальнішу інформацію, яку важливо знати платникам податків. Крім того, для своєчасного подання звітності до органів ДФС та сплати податків і зборів щомісяця оновлюється Податковий календар.
Розділ «Ставки податків та зборів» надає можливість користувачам ресурсу ознайомитись зі ставками загальнодержавних і місцевих податків та зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та довідковою інформацією щодо розмірів податкової соціальної пільги, прожиткового мінімуму тощо.
Розділ «Контакт-центр ДФС» містить інформацію щодо отримання суб’єктами господарювання та громадянами інформаційних послуг.
Розділ «Сервіс «Пульс»» містить інформацію для суб’єктів господарювання та громадян щодо порядку роботи сервісу «Пульс» та пам’ятку користувача.
Розділ «Інтерактивна мапа» створено для більш зручної орієнтації та можливості детального ознайомлення користувачів ресурсу з інформацією за напрямками «Митна справа», «Єдиний соціальний внесок» та «ПДФО» (податок на доходи фізичних осіб).
Розділ «Електронний цифровий підпис» надає можливість користувачам ресурсу ознайомитись із 5 найактуальнішими запитаннями щодо отримання послуг електронного цифрового підпису в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідковим департаментом ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС), з якими платники податків найчастіше звертались до Контакт-центру за попередній день, та відповідями на них. Крім того, розділ містить безпосереднє посилання на офіційний сайт АЦСК ІДД ДФС, що надає можливість більш детально ознайомитись з порядком отримання послуг електронного цифрового підпису, переліком документів для отримання таких послуг, завантажити форми реєстраційних документів разом зі зразками заповнення, ознайомитись з інформацію про місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС тощо.
Функціонал ресурсу забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, в т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.
ІДД ДФС продовжує роботу щодо розширення можливостей та підтримки ресурсу в актуальному стані. Для надання пропозицій та зауважень з питань технічної роботи ресурсу пропонується використати «Форму зворотного зв’язку».
Розгляд заяв на розблокування
податкових накладних/розрахунків коригування
Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області зазначає, що відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податків має право подати документи та пояснення до Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) протягом 365 календарних днів з дати виникнення податкового зобов’язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування (далі – ПН/РК).
Всі надані платником податків пакети документів, вичерпний перелік яких затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №754/30622 зі змінами, опрацьовуються щоденно в порядку отримання документів.
Відповідно до п.21 Порядку роботи комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №566, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30622, рішення Комісії про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Це рішення підписується, реєструється та надсилається платнику податків у порядку, встановленому ст.42 розділу ІІ ПКУ, протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПКУ.
Відповідне інформація з цього питання розміщена у категорії 101.17 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс»

Кам’янська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що сервіс «Пульс» - гаряча телефонна лінія, за якою по телефону 0-800-501-007 (напрямок «4») громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про факти вимагання неправомірної вигоди або інші корупційні та неправомірні дії з боку працівників ДФС України при митному оформленні або в процесі податкового контролю.
Інформація приймається цілодобово.
Дотримання професійної етики – один з найважливіших принципів роботи органів ДФС

Кам’янська ОДПІ інформує, що під час виконання своїх службових повноважень працівники органів ДФС зобов’язані неухильно додержуватися загальновизнаних етичних норм поведінки: бути ввічливими у стосунках з громадянами та суб’єктами господарювання, будувати свої відносини з ними на основі довіри, поваги, об’єктивності, справедливості, терпимості, законності. Сервіс ДФС України «Пульс» дає змогу платнику повідомляти про неправомірні вчинки або бездіяльність співробітників органів ДФС. Жодне повідомлення не залишиться без уваги, адже плідна робота сервісу «Пульс» – це шлях до успішної співпраці громадян та бізнесу з органами ДФС.
Кам’янська ОДПІ нагадує, що з 20 липня поточного року змінено номер телефону для прийняття інформації на сервіс «Пульс». Залишити інформацію щодо неправомірних дій та бездіяльності працівників органів ДФС та інших питань можна зателефонувавши до Контакт-центру ДФС за номером 0800-501-007 та обравши відповідний напрямок у меню інтерактивного голосового автовідповідача (4 – для залишення інформації на сервіс «Пульс»).
Легалізація заробітної плати - забезпечення майбутнього

Заробітна плата - одна з головних економічних категорій, яка поєднує інтереси працівників, підприємців та держави і безпосередньо впливає на рівень життя населення. Тож приховування громадянами своїх реальних доходів, виплата працедавцями заробітної плати в «конвертах» негативно впливає на наповнення бюджету.
Питання виплати офіційної, прозорої зарплати сьогодні дуже актуальне. Адже більшість працівників іноді свідомо погоджуються на пропозицію роботодавців отримувати офіційну (часто мінімальну) та неофіційну (значно вище мінімальної) зарплатню. Трапляється, що вони навіть не знають про те, що їхня «прозора» зарплата значно відрізняється від тої, яка записана у відомості. Ця різниця з’ясовується згодом, коли працівнику потрібна довідка про доходи, наприклад, для отримання кредиту чи для пред’явлення у Пенсійний фонд при оформленні пенсії.
Виплата заробітної плати в «конвертах» призводить до втрати можливості користування державними гарантіями відповідно до чинного законодавства України. Приховування реального доходу впливає на недостовірність наданої інформації при зверненні за соціальними пільгами, призводить до втрати трудового стажу при розрахунку розміру пенсії.
Відсутність внесків до фондів соціального страхування унеможливлює соціальний захист працівників, такі особи втрачають право на отримання гарантованої державою відпустки, своєчасно та не нижче мінімальних гарантій в оплаті праці заробітної плати, на здорові, безпечні умови праці.
Проте, значна частина громадян не знає чинного законодавства про працю. Працівники досі вважають, що, як і раніше, відмітка в трудовій книжці дасть їм можливість одержувати пенсію в повному обсязі, але це не так. Принагідно, звертаємось до керівників, які надають перевагу виплаті зарплати в так званих «конвертах» із закликом проявити свою громадянську позицію і легалізувати реальну зарплатню працівників не визначаючи їм сумного майбутнього.
Адже в результаті одержання зарплати «в «конвертах» вони позбавлені належного захисту на випадок непрацездатності та приречені на мізерну пенсію. Легалізація заробітної плати - забезпечення майбутнього.
Термос з «травичкою» виявили харківські митники в пункті пропуску «Гоптівка»
Під час огляду багажу пасажирів рейсового автобусу «Енергодар-Москва» за допомогою рентгеноскопічної системи «Rapiscan» харківські митники виявили в одному з пакетів термос, заповнений пакунками. Термос належав одній з пасажирок автобусу. При цьому всі пасажири під час усного опитування заявили про відсутність товарів, переміщення яких через державний кордон України обмежено або заборонено.
Після розкриття термосу було з’ясовано, що він доверху наповнений рідиною схожою за кольором та запахом на чай, в якій знаходяться поліетиленові пакунки з марихуаною.
Відносно громадянки складено протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Харківські митники виявили приховану у валізі валюту
Сьогодні в пункті пропуску «Гоптівка» харківські митники викрили громадянина України, який намагався незаконно ввезти 42 500 євро, приховавши валюту на дні спортивної сумки під підкладкою.
Під час усного декларування чоловік, який перетинав кордон пішою ходою, заявив лише 10 тисяч доларів США, але при цьому громадянин помітно нервував, що і стало підставою для проведення огляду його валізи.
Відносно правопорушника складено протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Слід також нагадати, що відповідно до законодавства України, фізична особа - резидент має право ввозити в Україну готівку в сумі, що перевищує в еквіваленті 10000 євро, за умови письмового декларування митному органу в повному обсязі та за наявності документів, що підтверджують зняття готівки з рахунків у банках (фінансових установах), виключно на ту суму, що перевищує в еквіваленті 10000 євро.
Харківські митники виявили спеції з канабісом
Напередодні харківські митники в пункті пропуску «Гоптівка» виявили 23 грами канабісу.
Громадянин України виїжджав до Росії в якості пасажира автобусу та під час усного декларування заявив про відсутність товарів та предметів, які заборонені чи обмежені до переміщення через митний кордон України. При цьому службовий собака митників Любомир неодноразово спрацьовував на особисті речі чоловіка.
У ході проведення подальшого огляду громадянин зізнався, що під поясом він приховав від митного контролю «коноплю» та дістав з поясу пакунок з канабісом, в який були домішані спеції для приховування запаху.
Відносно правопорушника складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

У пункті пропуску «Бориспіль» митниками попереджено незаконне ввезення 67 кг тютюну для кальянів
Чергову спробу незаконного переміщення тютюну для кальянів через митний кордон України зафіксували працівники Київської митниці ДФС. 134 пачки тютюну для кальяну по 500 г у кожній пачці (загальна вага – 67 кг) намагався незаконно ввезти українець, який прилетів з Туреччини.
Для проходження митного контролю він обрав спрощену систему «зелений коридор». Цим наш співвітчизник автоматично засвідчив, що не має предметів, обов’язкових до декларування або обмежених для переміщення через митний кордон України.
Громадянин та його багаж через аеропорт «Бориспіль» прямував трансфером до Харкова. Згідно з правилами, пасажири даної категорії, які у пункті відправлення зареєстрували багаж до кінцевого пункту призначення та прямують трансфером через аеропорт «Бориспіль», проходять необхідні формальності, передбачені при перетині державного та митного кордону (паспортний контроль, митний контроль та митне оформлення).
Зокрема, багаж пасажирів даної категорії набуває статусу внутрішнього після завершення митного контролю та доставки багажу цієї категорії до зони комплектування багажу відповідного внутрішнього рейсу.
Три дорожні валізи з тютюном для кальянів торгової марки «Serbetli» було виявлено у багажному відділенні із застосуванням технічних засобів.
На момент проходження митного контролю митну декларацію громадянин не оформлював та не подавав, з приводу декларування переміщуваних ним товарів до інспекторів митниці не звертався.
Товари, ввезення яких здійснив громадянин, належать до категорії, на яку встановлено обмеження на переміщення через митний кордон України відповідно до ст.ст. 376, 378 Митного кодексу України.
Весь товар вилучено за протоколом до винесення судом рішення у справі.
Усього з початку 2017 року це вже 10-й протокол про порушення митних правил, складений працівниками Київської митниці ДФС, де предметом порушення став тютюн для кальянів, загальною вагою 466 кгі вартістю приблизно 250 тисяч гривень.

Довідково: згідно з ч.2 ст. 376 Митного кодексу України, громадяни, які досягли 18-річного віку, можуть ввозити на митну територію України без сплати митних платежів та без письмового декларування у кількості із розрахунку на одну особу – 200 сигарет або 50 сигар чи 250 грамів тютюну, або ці вироби в наборі загальною вагою, що не перевищує 250 грамів.

Сектор організації роботи
Кам’янської ОДПІ

Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор