www.tsarich-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Субота, 20 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Царичанський район >> Новини
Кам'янська ОДПІ Інформує!!!
Версія для друку Написати листа
Мирослав Продан: Ми докладаємо максимум зусиль для наближення національного законодавства України до норм ЄС у митній сфері

ДФС активізує переговорний процес з парламентом щодо імплементації європейських норм до українського законодавства. Митні питання становлять важливу частину Угоди про асоціацію між Україною та ЄС у зв‘язку із запровадженням поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі.
Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан на зустрічі з директором Департаменту В Генерального директорату оподаткування та митного союзу Європейської Комісії (TAXUD) Антонісом Кастріссіанакісом, яка відбулась 30 жовтня 2017 року.
«Ми вдячні Європейській Комісії за зусилля та допомогу, яка надається в процесі реалізації Україною своїх зобов’язань відповідно до Угоди про асоціацію Україна-ЄС у митній та податковій сферах. Ми дуже сподіваємось, що Ваші зустрічі з народними депутатами України сприятимуть більш швидкому розгляду та ухваленню Верховною Радою України цілої
низки вкрай важливих для нас законопроектів», - зазначив Мирослав Продан.
Мова йде про запровадження інституту уповноваженого економічного оператора, приєднання до Спільної транзитної системи (NCTS) та захист прав інтелектуальної власності. Ці законопроекти були подані в парламент декілька років тому. В той же час переговорний процес просувається повільно. Тому, на думку ДФС, дієвим кроком у напрямку пришвидшення прийняття законопроектів та виконання зобов’язань України є популяризація у Верховній Раді України стороною ЄС актів європейського права та надання роз‘яснень стосовно практики їх застосування, проведення консультацій з українськими парламентарями.
Важливість для України приєднання до системи NCTS відзначив і Антоніс Кастріссіанакіс. Суть цієї системи в забезпеченні контролю за доставкою вантажів, митною вартістю та прискоренні митних процедур. За словами Кастріссіанакіса, імплементація - це складний процес, оскільки мають бути виконані декілька завдань – розроблене законодавство, надана система гарантій та забезпечена ІТ-готовність. Однак отримані при цьому переваги будуть значними, адже ДФС буде зв’язана із західноєвропейським та південно-європейським співтовариством.
Розповів Антоніс Кастріссіанакіс і про важливість запровадження інституту Уповноваженого економічного оператора. Так, якщо раніше представники європейського бізнесу, особливо малого і середнього, мали сумніви щодо отримання цього статусу, то наразі вони вимагають ще більше переваг. Експерти ЄС сьогодні працюють над підвищенням відповідальності підприємств, які мають такий статус, зокрема, щодо забезпечення безпеки продуктів. Представник Єврокомісії побажав Україні також зробити цей крок, орієнтуючись на позитивну практику інших країн.
У свою чергу Мирослав Продан повідомив, що ДФС активізувала співпрацю з митними організаціями країн-членів ЄС з метою залучення їх досвіду та практики до процесу реалізації Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.
Під час зустрічі очільник ДФС також акцентував увагу на виконанні великомасштабних інфраструктурних проектів ЄС, робота з якими активізована з 2017 року. Наразі кожен з цих проектів знаходиться на різній стадії реалізації. В більшості випадків роботи виконані на 70-90%.
«ДФС вживає рішучих кроків для кардинальної зміни ситуації з розвитком інфраструктури пунктів пропуску та їх оснащенням сучасними засобами митного контролю. Вперше з 2009 року ми отримали кошти на співфінансування. Тому ми закінчимо реалізацію цих проектів найближчим часом. У нас все для цього є – фінансування, люди та політична воля», – підкреслив Мирослав Продан.
Антоніс Кастріссіанакіс пообіцяв переказати Генеральному директорату, який відповідає за зазначені проекти, аргументи фіскальної служби щодо продовження реалізації цих інфраструктурних проектів та готовність ДФС до їх завершення протягом 2018 року. Крім того, представник Єврокомісії пообіцяв активізувати переговорний процес щодо обміну інформацією між Україною та країнами ЄС.

ДФС отримала можливість для погашення податкового боргу ПАТ «Укрнафта»
Постановою Верховного Суду України від 24.10.17 частково задоволені скарги Офісу великих платників податків ДФС та ПАТ «Укртрансгаз» на судові рішення за позовом ПАТ «Укрнафта», яким Офіс було зобов’язано описати у податкову заставу 2 млрд. куб. метрів природного газу видобутку 2006 року. При цьому, за інформацією НАК «Нафтогаз України» та ПАТ «Укртрансгаз» зазначений газ відсутній в газотранспортній системі, оскільки був спожитий населенням ще у 2007-2008 роках.
Такі судові рішення (загалом їх було 3) не дозволяли Офісу вживати заходи по погашенню податкового боргу, який підприємство постійно збільшувало. Лише протягом 2017 року приріст податкового боргу ПАТ «Укрнафта» у зв’язку із несплатою самостійно задекларованих грошових зобов’язань склав 1,3 млрд. грн. І на сьогодні загальна сума боргу підприємства сягнула 13,9 млрд. грн.
На сьогоднішній день, враховуючи постанову ВСУ, Офіс отримав всі підстави для вжиття заходів щодо погашення податкового боргу підприємства.
Так, 25.10.2017 відповідно до вимог Податкового кодексу України податковий керуючий здійснив вихід на підприємство з метою отримання від ПАТ «Укрнафта» інформації про наявне ліквідне майно підприємства, необхідного для подальшого доопису майна в податкову заставу.
Однак боржник не виконав законних вимог податкового керуючого щодо надання необхідної інформації та документів для здійснення їм повноважень щодо погашення податкового боргу. Враховуючи це, було складено акт про перешкоджання діям податкового керуючого.
Відповідно до ст.20, ст.89 та ст.91 Податкового кодексу 26.10.2017, в рамках ст.1833 Кодексу адміністративного судочинства до суду направлено подання щодо зупинення видаткових операцій на рахунках ПАТ «Укрнафта», крім виплати заробітної плати, соціальних виплат, ЄСВ та інших податків, та зобов’язання виконати законні вимоги податкового керуючого.
Податкове законодавство порушують 60% роботодавців, які перевірялися ДФС
Протягом січня-вересня 2017 року органами ДФС під час перевірки суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, порушення податкового законодавства виявлено в 60% перевірених платників.
До бюджетів донараховано понад 518 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, майже 106 млн. грн. єдиного внеску та близько 27 млн. грн. військового збору.
За вказаний період було виявлено 3 тис. найманих осіб, праця яких використовувалась роботодавцем без оформлення трудових відносин.
Крім цього, фахівці ДФС у складі робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, створених за ініціативою місцевих органів виконавчої влади, здійснювали обстеження виробничих, торгових приміщень юридичних та фізичних осіб, місць здійснення підприємницької діяльності, а також проводили роз’яснювальну роботу з роботодавцями. За результатами цих заходів суб’єкти господарювання додатково уклали близько 32 тис. трудових угод зі своїми найманими працівниками.
За результатами проведеної роз’яснювальної роботи з керівниками підприємств – боржників та застосування заходів контролю погашено заборгованість із заробітної плати у сумі 1 463,8 млн. грн. До бюджету надійшло 187,1 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 530,1 млн. грн. єдиного внеску.
До органів прокуратури спрямовано матеріали щодо 40 юридичних осіб, які мали довготривалу заборгованість із виплати заробітної плати.
Для підвищення рівня сплати податку на доходи фізичних осіб у січні – вересні 2017 року на засіданнях комісій та робочих групах при органах виконавчої влади заслухано майже 13,3 тис. працедавців, які нараховують заробітну плату нижче законодавчо встановленого рівня.
За результатами проведеної роботи майже 12,3 тис. працедавців підвищили рівень заробітної плати, до бюджету додатково надійшло: податку на доходи фізичних осіб – 35,6 млн. грн., єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – 43,1 млн. грн., військового збору – майже 3,0 млн. грн.
Крім того, для підвищення рівня заробітної плати працівниками контролюючих органів проведено індивідуальну роз’яснювальну роботу з працедавцями, за рахунок якої у січні – вересні цього року підвищили рівень виплат 30,7 тис. працедавців, до бюджету додатково надійшло майже 94,5 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.
До органів прокуратури спрямовано матеріали та відомості щодо 352 підприємств, на яких виплата заробітної плати проводилась у розмірах нижче законодавчо встановленої мінімальної заробітної плати.
ДФС викрито злочинну схему, яку використовували понад 20 підприємств-імпортерів
Працівники Департаменту організації протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби разом з детективам Національного антикорупційного бюро України розслідують справу щодо мінімізації митних платежів за допомогою судових рішень.
Кримінальне провадження було зареєстровано у серпнi 2017 року. Встановлено, що підприємства-імпортери декларували свої товари за значно заниженою вартістю. Київська митниця ДФС корегувала вартість, але підприємства вносили необхідне фінансове забезпечення, після чого товари відпускалися у вільний обіг. У подальшому імпортери звертались до суду та, використовуючи ст. 55 Митного кодексу, повертали внесене фінансове забезпечення. Таку схему використовували більше двох десятків підприємств-імпортерів.
У рамках розслідування кримінального провадження на депозитних рахунках Київської міської митниці та Київської митниці було заарештовано 450 млн грн., що є фінансовими гарантіями, які надавались підприємствами – учасниками злочинної схеми. Це унеможливить повернення коштів імпортерам до завершення розслідування.
У ДФС обговорили проблемні питання банківської сфери
Діяльність фінансово-промислових груп та актуальні питання роботи підприємств банківської сфери – такою була тематика чергової секторальної зустрічі представників ДФС та бізнесу, яка відбулася сьогодні, 26 жовтня в фіскальній службі.
«Основною метою нашої сьогоднішньої зустрічі є напрацювання спільних дій для спрощення ведення бізнесу та залучення інвестицій, а також налагодження дієвої взаємодії між бізнесом та фіскальною службою у вирішенні актуальних питань у банківській сфері. Як свідчить практика, такі зустрічі є достатньо ефективними, адже ми не лише обговорюємо проблемні моменти, а й розглядаємо всі можливі шляхи їх вирішення, які будуть прийнятними і для бізнесу, і для держави», – зазначив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
У свою чергу представники бізнесу також відзначили відкритий діалог, який наразі здійснює фіскальна служба з платниками податків, та ефективність і комфортність такого формату спілкування.
За словами представників банківської сфери, одним з важливих питань, яке потребує термінового вирішення, є відсутність узагальнюючих податкових консультацій з актуальних на сьогодні тематик. Задля його вирішення пропонувалося ініціювати спільну зустріч представників Міністерства фінансів України, ДФС та бізнес-спільноти для розгляду щодо повернення такої практики.
Також цікавило бізнес і питання відшкодування банками кредитної заборгованості за рахунок резервів при відсутності оригіналів первинних документів у зв’язку з окупацією території АР Крим та окремих районів Донецької та Луганської областей. На сьогодні банки, які мали свої філіали та підрозділи на цих територіях, не мають фізичної змоги надати всі первинні документи щодо проведених операцій, а отже і списати таку заборгованість як безнадійну. Для вирішення цієї проблеми учасники домовилися опрацювати питання та з узгодженими пропозиціями підготувати відповідне звернення до Мінфіну.
Мирослав Продан також доручив фахівцям фіскальної служби детальніше опрацювати і питання сплати податку на доходи фізичних осіб під час виконання банками функцій податкового агенту в процесі стягнення заставного майна фізичних осіб в рахунок погашення заборгованості за кредитами. На думку представників банківської сфери, необхідно уніфікувати процедури примусового стягнення та зняти функцію податкового агента з банків.
Водночас Мирослав Продан зауважив, що у цьому питанні необхідно приймати виважене рішення після ґрунтовного аналізу ситуації та напрацювання можливих компенсаторних механізмів.
Учасники зустрічі також розглянули й інші актуальні питання, вирішення яких сприятиме більш ефективній діяльності підприємств банківської сфери.
Павло Дроняк: Надходження військового збору зросли більш ніж на третину
Протягом січня-вересня 2017 року до державного бюджету України надійшло 10,7 млрд. грн. військового збору. Про це повідомив директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.
За його словами, цьогорічні показники на 31,6% перевищують аналогічний період минулого року. За 9 місяців 2016 року платниками було сплачено 8 млрд. грн.
«Серед основних причин зростання відрахувань військового збору є зростання заробітних плат та їх детінізація. Більше того, наші громадяни розуміють важливість цих коштів для нашої армії, а тому сумлінно сплачують їх», – зазначив Павло Дроняк.
Так, від доходів, задекларованих громадянами під час річного декларування, сплачено 259,3 млн., що на 32,1 млн. грн., або на 14 відс. більше ніж, за аналогічний період попереднього року. Станом на 01.10.2016 до сплати було задекларовано 227,2 млн. грн.
Нагадаємо, що військовий збір було впроваджено в Україні з серпня 2014 року, його ставка становить 1,5% доходів, що підлягають оподаткуванню. Платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні.
ДФС: За рік кількість оформлених митних декларацій за принципом «єдиного вікна» зросла до 250 тисяч щомісячно
Від часу запровадження принципу «єдиного вікна» кількість митних оформлень з його застосуванням зросла у десятки разів – від 6 тисяч заявок у вересні 2016 року до понад 250 тисяч у вересні 2017 року. Це складає 27% від загальної кількості оформлених з початку року митних декларацій.
На сьогодні уже 11 митниць понад 40% митних оформлень здійснюють за цим принципом і цей показник зростає.
Інформаційний обмін між підприємствами, контролюючими органами та митницями за принципом «єдиного вікна» застосовується при митному оформленні товарів, що підлягають, крім митного, іншим видам державного контролю – ветеринарно-санітарному, санітарно-епідеміологічному, фітосанітарному, екологічному та радіологічному.
Як свідчить аналіз, основними стримуючими факторами для більш активного розвитку цієї системи є те, що з боку контролюючих органів у переважній більшості застосовується 100% огляд товарів (інспектування) та практично не застосовується система аналізу ризику, розроблення якої передбачено постановою Кабінету Міністрів України, до того ж в більшості випадків вимагаються оригінали примірників документів.
У свою чергу ДФС вживає послідовних заходів щодо якнайширшого застосування принципу «єдиного вікна» при митному оформленні товарів в основному за рахунок збільшення кількості місць митного оформлення, де відбуватиметься митне оформлення за цим принципом, удосконалення нормативно-правової бази, синхронізації часу роботи органів ДФС та контролюючих органів тощо.
Наразі система може забезпечувати не тільки інформаційний обмін між підприємствами, контролюючими органами та митницями під час здійснення державних видів контролю при митному оформленні товарів. Через відповідні веб-додатки система готова приймати від інших органів відомості про документи, які підтверджують додержання суб’єктами господарювання обмежень, встановлених для переміщення окремих товарів.
Нагадаємо, з 1 серпня 2016 року на пунктах митного контролю запрацювала автоматизована система «Єдине вікно», яка має на меті пришвидшити оформлення експортно-імпортних операцій. Це – один з елементів реформування митниці. Система є повністю автоматизованою, дозволяє подавати документи один раз в одне місце і мінімізує контакти з держслужбовцями.
Фахівці Національної адміністрації доходів Республіки Польща діляться досвідом з колегами з Державної фіскальної служби України
Делегація ДФС на чолі з в.о. Голови служби Мирославом Проданом у рамах робочого візиту відвідала контейнерний термінал у Гданському морському торговельному порту.
Під час екскурсії українська делегація ознайомилася з процедурами митного оформлення та контролю, в тому числі із застосуванням скануючих систем. Дані, отримані в результаті сканування вантажів, як на автомобільних, так і на морських пунктах пропуску, надходять до моніторингового центру, який окрім он-лайн контролю здійснює, зокрема, ще й аналіз ризиків.
У травні цього року на базі ДФС також був запущений Департамент таргетингу та управління ризиками. Його фахівці вже зараз можуть здійснювати відеоаналітику та віддалене спостереження за пунктами пропуску та зонами митного контролю, он-лайн моніторинг процесів митного контролю та оформлення, координацію оперативних заходів та взаємодію з усіма зацікавленими сторонами, а також супроводжувати систему управління ризиками та постійно її актуалізовувати.
Крім того, сторони обговорили питання впровадження та застосування нової комп’ютеризованої транзитної системи (NCTS). Мирослав Продан проінформував польських колег, що у Верховній Раді України наразі знаходиться законопроект про приєднання до європейської системи NCTS, розроблений за ініціативи ДФС на виконання Угоди про асоціацію Україна-ЄС.
«Сподіваюсь, що найближчим часом ДФС зможе приступити до практичних кроків з приєднання до Спільної транзитної системи після ухвалення парламентом відповідного закону. Приєднання до NCTS забезпечить контроль за доставкою вантажів, митною вартістю та прискорить митні процедури», - відзначив Мирослав Продан.
Наприклад, в Польщі пошук контейнерів, які підпадають під критерії ризику, відбувається завдяки системі NCTS. В 90% випадків на ризики вказує саме ця система.
Крім того, представники ДФС ознайомилися з роботою мобільних митних груп, які мають повноваження зупиняти вантажі, здійснювати огляд, затримувати товар. У їх розпорядженні сучасне оснащення: окрім автомобілів, ще й катери, які дають можливість робити фізичний огляд вантажу безпосередньо в морі.
Сергій Білан: Податкова міліція повернула до бюджету 2,9 млрд. гривень
За дев'ять місяців поточного року податкова міліція повернула до бюджету країни 2,9 млрд. гривень. Про це повідомив Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Сергій Білан.
«Завдяки аналітичному підходу в роботі, оперативно-слідчі підрозділи податкової міліції розкривають схеми, в яких задіяні підприємства реального сектору економіки, що скористалися послугами організованих злочинних груп, які допомагають їм ухилитися від сплати податків, - підкреслив Сергій Білан - Ми не приходимо до тих, хто працює прозоро і платить податки в повному обсязі. Для такого бізнесу податкова міліція невидима. Наша задача - попередити злочин і вжити низку заходів, спрямованих на відшкодування збитків, завданих державі за вже здійсненими правопорушеннями».
За його словами, за дев'ять місяців поточного року до бюджету країни за рішеннями судів відшкодовано 2,9 млрд. гривень «живими» коштами.
«З них 1,5 млрд. грн. - за результатами розслідувань кримінальних проваджень. Ще 684 млн. грн. "погасили" в бюджет вигодонабувачі конвертаційних центрів. Не залишилася поза нашою увагою і сфера державних закупівель - з недобросовісних учасників тендерів стягнуто 504 млн. грн. Також додатково сплачено 187 млн. грн. митних платежів в результаті збільшення вартості задекларованих товарів», - пояснив Перший заступник Голови ДФС.
При цьому для забезпечення відшкодування завданих державі збитків, було накладено арешт на майно на суму 2,8 млрд. гривень.
Крім того, податковою міліцією попереджено розкрадання з бюджету 3,1 млрд. грн. ПДВ.
Він також нагадав, що в поточному році податковою міліцією вилучено з незаконного обігу підакцизної продукції на загальну суму 1,6 млрд. грн.
Як зазначив Сергій Білан, загальний економічний ефект від перекриття тіньових схем склав 10,4 млрд. грн. Це кошти, які вдалося не тільки повернути до держбюджету, але і не дати з нього вивести або незаконно приховати від оподаткування.
Тендер щодо закупівлі скануючих систем розблоковано
Тендерна процедура на закупівлю двох скануючих систем стаціонарного типу на суму 169,44 млн грн розблокована. Після того, як вчора – 23 жовтня – Державна фіскальна служба України публічно заявила про чергове блокування тендеру постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету з розгляду скарг, комітет вирішив опублікувати рішення. Колегія АМКУ відхилила скаргу компанії Arempa International Ltd FZC, подану 18 жовтня. Вона не відповідала вимогам законодавства та не містила обґрунтувань наявності порушення прав скаржника.
Зазначимо, що рішення колегії АМКУ було прийнято ще 20 жовтня, а оприлюднено 23 жовтня о 17 годині 26 хвилин.
Таким чином, ДФС може розпочати тендерні процедури. Наразі опрацьовуються конкурсні пропозиції учасників - ТОВ "МКТ-Комюнікейшн" (SmithsHeimannGmbH), "Ватек" (представник Rapiscan), Nuctech Company Limited (китайський виробник). Три компанії проходять процедуру прекваліфікації, тобто перевіряються їх документи на відповідність конкурсним вимогам. 24 жовтня спливає кінцевий строк подання тендерних пропозицій. На 28 листопада запланований початок аукціону.
Оприлюднення інформації на веб-порталі ДФС не є тиском на АМКУ. Команда Державної фіскальної служби України та керівник служби Мирослав Продан рішуче налаштовані на закупівлю систем сканування та іншого обладнання, яке за своїми специфічними властивостями мінімізує спроби контрабанди. Адже це є можливістю для країни раз та назавжди поставити крапку у боротьбі з тіньовими схемами.
Нагадаємо, що для проведення закупівель сканерів ДФС було оголошено два тендери. 22 червня розпочато процедуру закупівлі двох скануючих систем. 4 липня – оголошено про початок процедури на придбання чотирьох систем вартістю майже 339 млн. грн. По другому – з восьми учасників до тендеру допущено двох - "Ватек" і "МКТ-Комюнікейшн". Після скарги Arempa International Ltd FZC колегія АМКУ відмінила тендер. ДФС звернулася до суду через неправомірні дії комітету. Слід зазначити, що суд прийняв рішення про початок судового розгляду позову ДФС 28 березня 2018 року.
Фахівці ДФС взяли участь в семінарі «Навчи тренера» в рамках Програми ООН з довкілля (ЮНЕП)
Заходи з протидії незаконному обігу хімічних речовин в Україні та їх підробки обговорювалися під час семінару «Навчи тренера», який відбувся у рамках Проекту Спеціальної програми Програми ООН з довкілля (ЮНЕП) «Посилення реалізації Роттердамської конвенції в Україні та підвищення кваліфікації з питань незаконного обігу хімічними речовинами”.
Семінар був організований Міжнародним центром екологічної конфліктології та безпеки на базі Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС.
У заході взяли участь представники Державної фіскальної служби, науково-дослідних закладів, представники ЮНЕП, Міністерства екології та природних ресурсів України, Міністерства аграрної політики та продовольства України, Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Державної екологічної інспекції, секретаріату продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО).
Загальною метою Проекту є підвищення рівня хімічної безпеки в Україні шляхом укріплення національних інституцій і законодавства заради ефективної реалізації Роттердамської конвенції та розбудова потенціалу з виявлення, попередження, незаконного обігу, підробки хімічних речовин.
Під час семінару було розглянуто Роттердамську конвенцію про процедуру попередньої обґрунтованої згоди відносно окремих небезпечних хімічних речовин та пестицидів у міжнародній торгівлі та контроль за виконанням цієї конвенції, у т.ч. при перетині державного кордону. Учасники також обговорили питання щодо незаконного обігу пестицидів в Україні, шляхи та способи незаконного їх переміщення через митний кордон України, попередження і виявлення.
Ці питання є надзвичайно актуальні на сьогодні, адже необережне використання пестицидів та використання нелегальної контрафактної продукції несе загрозу для здоров’я людей та навколишнього середовища.
ДФС отримає 25 млн євро на облаштування пунктів пропуску на українсько-польському кордоні
17 жовтня завершився перший етап конкурсного відбору в рамках реалізації Договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов’язаної допомоги, ратифікованого Законом України № 977-VIII від 03.02.2016 року.
Учасниками кредитного договору є Державна фіскальна служба України, Міністерство інфраструктури та Держприкордонслужба. Загальна сума кредиту складає 100 млн євро, з яких ДФС планує отримає 25 млн євро для облаштування пунктів пропуску на українсько-польському кордоні за процедурою конкурентного діалогу.
Для участі у закупівлі щодо:
- будівництва ділянки для легкового автотранспорту та автобусів у пункті пропуску для автомобільного сполучення «Краківець» та відновлення інфраструктури української частини існуючого пункту пропуску «Краківець» на українсько-польському кордоні (очікувана вартість закупівлі – 6 945 000 євро) тендерні пропозиції подали 4 учасники (IDS-BUD S.A., UNIBEP S.A., "T4B" SPÓŁKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOSCIA, MIRBUD S.A);
- будівництва пішого переходу у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення "Рава-Руська" на українсько-польському кордоні (очікувана вартість закупівлі – 1 585 000 євро) – 3 учасники (IDS-BUD S.A., "T4B" SPÓŁKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOSCIA, MIRBUD S.A);
- реконструкції міжнародного пункту пропуску для автомобільного сполучення "Шегині" на українсько-польському кордоні (очікувана вартість закупівлі – 15 720 000 євро) – 4 учасники (IDS-BUD S.A., "T4B" SPÓŁKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOSCIA, UNIBEP S.A., MIRBUD S.A).
Після розкриття тендерних пропозицій, поданих на першому етапі конкурентного діалогу, Державна фіскальна служба України розгляне запропоновані описи технічних рішень, а також відповідність учасників кваліфікаційним критеріям, визначеним у тендерній документації.
З учасниками, тендерні пропозиції яких будуть допущені до другого етапу конкурентного діалогу, планується провести переговори з метою обговорення всіх аспектів закупівлі та визначення остаточних технічних вимог до предмета закупівлі. Після цього відбудеться процедура тендеру, на якому буде визначений перелік компаній, які запропонують мінімальну вартість робіт і мінімальний строк їх виконання.
ДФС вперше отримала міжнародний кредит для будівництва, реконструкції та модернізації пунктів пропуску.
Мирослав Продан: Відносини між митними органами України та Польщі отримають нового імпульсу
ДФС зацікавлена в подальшій підтримці європейських партнерів, у першу чергу польських, у реформуванні митних органів ДФС та виконанні Угоди про асоціацію Україна-ЄС. Про це завив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час робочого візиту на чолі делегації Державної фіскальної служби України до Національної адміністрації доходів Республіки Польща.
За його словами, у рамках дії безвізового режиму з країнами ЄС значно зросла кількість осіб та транспортних засобів, які перетинають кордон. До того ж, відбувається реформування митних органів України, в тому числі і відповідно до Угоди про асоціацію Україна-ЄС, здійснюються заходи з протидії контрабанді. Все це вимагає нового імпульсу та активізації відносин між митними органами України та Польщі.
За словами Мирослава Продана, перспективними напрямками такої співпраці, в тому числі за рахунок надання технічної допомоги, є спрощення та прискорення митних процедур, у т.ч. розширення спільного контролю на інші пункти пропуску, удосконалення взаємодії контролюючих органів на кордоні, обмін інформацією тощо.
Між ДФС та Національною адміністрації доходів Республіки Польща було домовлено про створення двох робочих груп на рівні експертів. Перша стосується оцінки пілотного проекту по обміну інформацією в пункті пропуску «Рава Руська - Хребінне» та можливостей поширення такого обміну на інші пункти пропуску на українсько – польському кордоні. Крім того, обговорювалася перспектива збільшення обсягу інформації, якою обмінюються митні органи обох країн.
Друга група має на меті оцінити функціонування Системи попереднього повідомлення про виникнення надзвичайних ситуацій, наприклад, черг, для подальшого їх уникнення та попередження, а також пришвидшення митних процедур на кордоні.
Мирослав Продан звернув увагу, що обидві групи мають провести засідання до кінця 2017 року.
Крім того, сьогодні делегація ДФС відвідала Центр сканування в м. Гданську. Тут ознайомилися з досвідом митних органів Польщі у застосуванні скануючих систем при здійсненні митних процедур та подальшої обробки і використанні отриманої інформації.
«Це для ДФС становить особливий інтерес в контексті удосконалення митних процедур в морських портах Одеси та більш широкого застосування засобів митного контролю – скануючих пристроїв, вагових комплексів та відеоспостереження. Важливим для нас є й удосконалення системи підвищення кваліфікації митників, зокрема, з питань використання скануючих пристроїв, виявлення наркотичних речовин за участю кінологічних команд. На сьогодні ми здійснюємо закупівлі таких пристроїв і досвід наших польських колег у застосуванні засобів митного контролю стане нам в нагоді», – зазначив очільник ДФС.
Він також відзначив вагомий внесок польських експертів в реалізацію проекту Твіннінг, який став одним з найуспішніших проектів міжнародної технічної допомоги для митних органів України за останні роки.
У рамках цього проекту запроваджено обмін інформацією між митними і прикордонними службами України, розпочато застосування принципу автоматизованої системи „Єдиного вікна”.
Крім того, у пункті пропуску „Нові Яриловичі - Нова Гута” на українсько-білоруській ділянці державного кордону Державною фіскальною службою та Державною прикордонною службою України проводиться експеримент щодо спрощеного порядку оформлення осіб та транспортних засобів.

Довідково:
Обсяг торгівлі між Україною та Польщею має тенденцію до зростання і за 9 місяців 2017 р. склав 4,4 млрд. дол. США. Польща займає 4 місце у загальному товарообігу України. Зростання у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року складає 26% або 902 млн. дол. США.
ДФС: Тендери на закупівлю скануючих систем знову заблоковані
Антимонопольний комітет України продовжує блокування процедур закупівлі Державною фіскальною службою України скануючих систем стаціонарного типу для огляду вантажних автотранспортних засобів та контейнерів.
21 вересня 2017 року ДФС було повторно розпочато процедуру відкритих торгів на закупівлю двох сканерів. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій було заплановано на 23 жовтня 2017 року. Очікувана вартість закупівлі – 169, 44 млн грн. (джерелом фінансування є кошти загального фонду Державного бюджету України).
18 жовтня 2017 року компанією Arempa International Ltd FZC було подано чергову скаргу до Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних норм, які містяться в тендерній документації. Зазначимо, що Arempa International Ltd FZC є постійним скаржником на дії ДФС. Компанія жодного разу не була допущена до участі у торгах з причин невідповідності кваліфікаційним вимогам. Однак лише на підставі скарг цієї фірми всі тендери наразі заблоковані.
«Шалений спротив, спрямований проти появи на митницях сучасних сканерів, я не можу назвати інакше, ніж диверсією проти України. Комплексний підхід з удосконалення контролю та обладнання пунктів пропуску стаціонарними сканувальними системами дозволить поставити хрест на більшості контрабандних схем та знизити обсяг контрабанди в рази. У цьому напрямку нас підтримують усі міжнародні партнери. Уряд виділив під закупівлю обладнання значні кошти. До участі в тендері були запрошені провідні світові виробники. Сподіваюсь, що нам вдасться прорвати цю блокаду. Поява на пунктах пропуску сучасних сканерів стане перемогою держави та суспільства над корупційною системою, що роками заробляла на контрабанді та мінімізації митних платежів», - зазначив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
Нагадаємо, що для проведення закупівель сканерів ДФС було оголошено два тендери. 22 червня розпочато процедуру закупівлі двох скануючих систем очікуваною вартістю понад 169 млн. грн. На участь у торгах було подано шість тендерних пропозицій: ТОВ "Ватек" (представник Rapiscan), ТОВ "МКТ-Комюнікейшн" (SmithsHeimannGmbH), американський виробник Leidos Inc (не має представництва в Україні), компания из ОАЕ Arempa International Ltd FZC (представник Rapiscan), ТОВ "Фолгат" (SmithsHeimannGmbH) и ТОВ "Медінжиніринг" (бренд Astrophysics).
4 липня – оголошено про початок процедури на придбання чотирьох систем вартістю майже 339 млн. грн. Для участі подано вісім пропозицій: "Фолгат", "Ватек", "Медінжиніринг", Arempa International Ltd FZC, Leidos Inc., "МКТ-Комюнікейшн", Nuctech Company Limited (китайський виробник) та ТОВ «Смарт Діфенс». По першому тендеру всі пропозиції були відхилені у зв’язку з невідповідністю наданих учасниками пропозицій вимогам тендерної документації.
По другому – з восьми учасників до тендеру допущено двох - "Ватек" і "МКТ-Комюнікейшн". Після скарги Arempa International Ltd FZC колегія АМКУ відмінила тендер. ДФС звернулася до суду через неправомірні дії комітету. Слід зазначити, що суд прийняв рішення про початок судового розгляду позову ДФС 28 березня 2018 року.
Хронологія подій
щодо закупівлі скануючих систем стаціонарного типу
для огляду вантажних автотранспортних засобів та контейнерів у кількості 2 шт.
Загальний фонд Державного бюджету України, очікувана вартість 169, 4 млн грн.
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор