Царичанський район
www.tsarich-rn.dp.gov.ua


У І кварталі електронні ключі від ДПС отримали 131 тис. клієнтів

Протягом січня-березня 2020 року послугами кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС скористалися 131 тис. клієнтів. Їм безкоштовно видано майже 364,2 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Більшість електронних ключів отримали юридичні особи. Так, майже 207,7 тис. ключів отримали 53 тис. юросіб.
Кількість фізичних осіб, які звернулися до ДПС за електронними ключами, складає 77,9 тис. Їм видано 156,5 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Електронним сервісом повторного формування сертифікатів за електронним запитом скористалися 39,4 тис. клієнтів, з яких 20 тис. – юридичних та 19,4 тис. – фізичних осіб. За електронними запитами сформовано 80 тис. сертифікатів.
Усього з початку діяльності надавача видано майже 8,6 млн кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
Нагадуємо, що за допомогою сервісу повторного формування сертифікатів за електронним запитом кожен клієнт має змогу самостійно, у режимі 24/7, а головне – дистанційно, протягом 2 – 3 хвилин отримати новий сертифікат, який матиме строк дії до 2 років.
Таким чином, клієнтам центру не потрібно витрачати свій час та особисто відвідувати центр для отримання сертифіката.
Звертаємо увагу, що ДПС розроблено низку відеоуроків, в яких роз’яснюється, як правильно користуватися електронними сервісами ДПС. Переглянути відеоуроки можна за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/ .
Відеоуроки доступні також на ютуб-каналі ДПС .
Залишайтеся вдома та користуйтеся електронними сервісами ДПС.

Акцизний податок від реалізації тютюнової, лікеро-горілчаної продукції та спирту: результати березня

У березні 2020 року Державною податковою службою забезпечено надходження з акцизного податку у розмірі 5 889,2 млн грн. У тому числі 5 583,7 млн грн з підакцизної продукції, виробленої на території України, та 305,5 млн грн – з імпортованої. Виконання індикативних показників, встановлених розписом Міністерства фінансів України, склали 101,3 % та 106,7 % відповідно.
Акцизний податок в Україні має значну питому вагу у формуванні Державного бюджету України. На 78,7 % цей показник формує тютюнова галузь. У березні поточного року виробниками тютюнової продукції забезпечено 4392,7 млн грн надходжень з акцизного податку, що на 1308,4 млн грн більше, ніж у березні 2019 року. Темп росту склав 142,4 %. Такий показник став можливим завдяки комплексним заходам по боротьбі з виготовленням та виявленням нелегальної продукції на ринку тютюнових виробів.
Надходження з акцизного податку від реалізації лікеро-горілчаної продукції в березні становило 595,6 млн грн, що на 131,2 % більше, ніж у березні 2019 року. Щодо акцизного податку зі спирту, то надходження відносно минулого року зросли майже у 8 разів і становили 61,4 млн гривень.
З метою покращення стану адміністрування акцизного податку, а також викорінення «тіньового» сектору в Україні протягом поточного року ДПС вжито низку заходів. А саме: тотальна заміна податківців по податковим постам на спиртових заводах, пломбування місць несанкціонованого відбору спирту, контроль за показниками лічильників, масові перевірки місць роздрібної торгівлі підакцизними товарами та системна боротьба з виготовленням та розповсюдженням контрафактної продукції. Зауважимо, нині ДП «Укрспирт» під контролем ДПС збільшує обсяги виготовлення антисептичних заходів, вкрай необхідних державі сьогодні.
«Посилення контролю за ринком підакцизних товарів приносить результат. Спільні заходи податківців та правоохоронних органів вже привели до значного збільшення надходжень від акцизного податку. І ми на цьому не зупиняємося. Адже в умовах кризи важлива кожна гривня, яка може стати підтримкою для бізнесу і населення у цей непростий час», – наголосив Голова ДПС Сергій Верланов.
Державна податкова служба висловлює подяку всім виробникам підакцизної продукції, які працюють легально та забезпечують країну бюджетними надходженнями.

ДПС: надання кваліфікованих електронних довірчих послуг здійснюється за попереднім записом
Для забезпечення надання кваліфікованих електронних довірчих послуг (ЕДП) на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусу COVID-19 на території України та дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19»,Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг Інформаційно-довідковий департамент ДПС забезпечує платників електронними ключами для онлайн доступу до електронних сервісів.
Надання ЕДП Надавачем здійснюватиметься лише за попереднім записом до відповідного відокремленого пункту реєстрації.
Детальну інформацію розміщено на інформаційному ресурсі https://acskidd.gov.ua/ .
Звертаємо увагу на можливість використання сервісуповторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом, який значно спрощує процедуру отримання ЕДП. Сервіс доступний за посиланням https://acskidd.gov.ua/manage-certificates
Сервіс дозволяє отримувати ЕДП онлайн, тобто без відвідування відокремлених пунктів реєстрації користувачів, заповнення реєстраційних карток, підготовки інших паперових документів, що дозволяє зекономити власний час та кошти.
Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть користувачі, які мають:
чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів);
незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.

ДПС: на час карантину змінено процедури подачі/видачі документів для отримання адміністративних послуг, визначених законом № 481/95-ВР
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що відповідно до Закону України від 17 березня 2020 року № 530-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних послуг та строків надання цих послуг, визначених законом.
Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.
Державна податкова служба України повідомляє, що документи стосовно надання адміністративних послуг, визначених Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» із змінами та доповненнями, на час карантину приймаються виключно через поштові скриньки органів ДПС та поштою.
Інформація щодо реєстрів діючих ліцензій та Єдиний державний реєстр місць зберігання оприлюднюються у розділі «Реєстри » офіційного вебпорталу ДПС.
У зв’язку з цим надання оригіналів документів буде здійснюватися після закінчення карантину.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/414429.html
.


«Невірний пароль або ключ пошкоджено» - помилка, яка виникає при підписанні документу: що робити?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
ДПС України за посланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/414218.html проінформувала про виправлення помилки, яка виникає при підписанні електронного документа.

Для усунення такої помилки необхідно перевірити:

1. Який ключ кваліфікованого електронного підпису чи печатки використовується першим.
Вірна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна печатка.

2. Правильність введення паролю.
А сааме: регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи).
Якщо користувач забув пароль, то він повинен скасувати кваліфікований сертифікат відкритого ключа та отримати новий.

3. Чи набраний пароль відповідає ключу, який використовується.
Наприклад: пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера.

4. Чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа.
Особистий ключ кваліфікованого електронного підпису чи печатки має жорстко визначену назву – «Key-6.dat», яка не підлягає зміні. Зміна назви особистого ключа призведе до неможливості його подальшого використання.
Назва сертифіката може бути змінена за бажанням клієнта, за виключенням розширення файлу – «*.cer».
Отже, у разі зміни ім’я файлу особистий ключ буде пошкоджено, тому необхідно скасувати кваліфікований сертифікат відкритого ключа та отримати новий.

У разі, якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему, необхідно звернутися до відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КНЕДП ІДД ДПС), в якому отримували кваліфікований сертифікат, подавши при цьому:

5. Заяву про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (далі – заява) для скасування кваліфікованого сертифіката.

Заяву для скасування кваліфікованого сертифіката можна подати:

-в усній формі у телефонному режимі;
Заява в усній формі подається заявником (користувачем) до КНЕДП ІДД ДПС засобами телефонного зв’язку за номером (044) 284-00-10, при цьому заявник повинен повідомити адміністратору реєстрації таку інформацію:
- ідентифікаційні дані власника кваліфікованого сертифіката;
- ключову фразу голосової автентифікації.

Заява в усній формі приймається тільки у випадку позитивної автентифікації (збігу голосової фрази та ідентифікаційних даних користувача з інформацією в реєстрі сертифікатів).
- у письмовій формі.

Заява у письмовій формі подається до відокремленого пункту реєстрації користувачів КНЕДП ІДД ДПС за встановленою формою та засвідчується власноручним підписом заявника (користувача).

Заява для скасування кваліфікованого сертифіката розміщена на офіційному інформаційному ресурсі КНЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua ) в розділі «Скасування, блокування, поновлення сертифікатів».

6. Новий комплект реєстраційних документів (для отримання нових кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа).

Перелік документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг, наведено у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» офіційного інформаційного ресурсу КНЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua /Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»), у підрозділі «Підготовка документів та реєстрація».
Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів КНЕДП ІДД ДПС можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі КНЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua ) за посиланням:«Головна»/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або «Головна»/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Пункти обслуговування».

Нагадуємо!
У разі виникнення питань стосовно ЕДП ви можете:
- переглянути Запитання-відповіді в Базі знань на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (ЗІР), обравши категорію 301 «Електронні довірчі послуги» за посиланням: http://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&theme=4&action=search;
- переглянути інформацію на офіційному інформаційному ресурсі КНЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua);
- надіслати питання на електронну поштову скриньку: inform@acskidd.gov.ua;
- зателефонувати до Контакт-центру – т. 0-800-501-007 (напрямок 2) (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) для отримання консультацій.
- зателефонувати до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС – тел. (044) 284-00-10 для блокування та скасування кваліфікованих сертифікатів;
- звернутись до представництва у вашому регіоні.



Про бюджетні рахунки та рахунки для сплати єдиного внеску

Кам’янське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01 січня 2020 змінено реквізити бюджетних рахунків.
З 03 січня 2020 року вступили в дію нові небюджетні рахунки за балансовим рахунком 3556 «Рахунки для зарахування єдиного соціального внеску» за стандартом IBAN та оприлюднені відповідно до Єдиної уніфікованої форми.
Переглянути реквізити рахунків та символи рахунків для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) та порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів можна у новому розділі «Бюджетні рахунки та рахунки для сплати єдиного внеску» субсайту «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області»:

1. Реквізити рахунків для сплати податків, зборів та платежів до державного та місцевих бюджетів по Дніпропетровській області
2. Реквізити рахунків для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування по Дніпропетровській області
3. Символи рахунків для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування по Дніпропетровській області
4. Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів», затверджений наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2016 № 666


Податковий підсумок першого кварталу 2020-го: в Кам’янському управлінні понад 1,2 мільярда гривень надходжень
Протягом першого кварталу 2020 року платники податків Кам’янського управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області спрямували до бюджетів усіх рівнів 1 мільярд 227 мільйонів гривень податків і зборів.
Як інформує відділ податкового моніторингу Кам’янського управління, зібрана сума податків в січні-березні 2020 року на 139,5 мільйонів гривень перевищує аналогічні показники минулого року.
Загальна динаміка податкових надходжень в Кам’янському управлінні у першому кварталі поточного року - плюс 12,8 відсотка до фактичних показників такого ж періоду торік.
А це означає, що не зважаючи на сповільнення темпів економіки, бізнес демонструє відповідальну позицію та у складних умовах опікується інтересами держави.


Податковий календар на 09 квітня 2020 року

Кам’янське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що

четвер, 09 квітня 2020 року, останній день подання:

- звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту за березень 2020 року;
- звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за березень 2020 року;
- звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів за березень 2020 року;
- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за березень 2020 року;
- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі за березень 2020 року.


До уваги платників плати за землю!

Кам’янське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 533) та Законом України від 30 березня 2020 року № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)» (далі – Закон № 540) внесено зміни, зокрема до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Нормами нового п. 524 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) не нараховується та не сплачується за період з 01 березня по 31 березня 2020 року.
З метою зменшення податкових зобов’язань з плати за землю за період з 01 березня по 31 березня 2020 року платники плати за землю (крім фізичних осіб), які відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПКУ подали податкову декларацію з плати за землю за 2020 рік, мають право подати уточнюючу податкову декларацію (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ, та враховуючи зупинення перебігу таких строків на період з 18 березня по 31 травня 2020 року відповідно до п. 522 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ). В такій декларації відображаються зміни податкового зобов’язання із сплати плати за землю за березень 2020 року.
Ті платники плати за землю, які на підставі Закону № 533 подали уточнюючу податкову декларацію з плати за землю за 2020 рік на зменшення податкових зобов’язань за березень та квітень 2020 року, враховуючи вимоги Закону № 540 зобов’язані подати не пізніше 30 квітня 2020 року уточнюючу податкову декларацію до податкової декларації з плати за землю за 2020 рік (з урахуванням раніше поданих уточнюючих податкових декларацій), в якій збільшують податкові зобов’язання з плати за землю за квітень 2020 рік, тобто відновлюють податкові зобов’язання, які були задекларовані в податковій декларації з плати за землю за 2020 рік.
Законом № 540 передбачено, що штрафні санкції, визначені ст. 50 ПКУ та штрафні санкції згідно вимог п. 120.2 ст. 120 ПКУ, за внесення змін до податкової звітності в частині збільшення податкових зобов’язань з плати за землю за податковий період квітень 2020 року, не нараховуються.

Самозайняті особи можуть не використовувати програмний РРО

Кам’янське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що самозайняті особи, а саме: «айтішники», юристи, консультанти та інші самозайняті особи, зокрема й ті, хто працює на третій групі спрощеної системи оподаткування, не мають застосовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО)/програмні РРО у разі:
► якщо їх клієнти розраховуються з такими самозайнятими особами виключно у безготівковій формі без застосування платіжних карток і перераховують їм кошти на поточний рахунок банківським переказом;
якщо їх клієнт у касі банку вносить готівку для подальшого її зарахування на поточний рахунок такої самозайнятої особи – продавця.
Звертаємо увагу, що відповідно до Закону України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» застосування програмних РРО для фізичних осіб – підприємців відтерміновано до 01 серпня 2020 року.


Відеоурок від податкової № 5. Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що податкова служба продовжує серію відеоуроків, у яких роз’яснює, як правильно користуватися електронними сервісами.
П’ятий відеоурок присвячено поданню звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску.
Переглянувши відеоурок, користувачі зможуть дізнатися, як створити та правильно заповнити в Електронному кабінеті цей звіт, а також підписати та відправити його до контролюючого органу.
Відеоурок можливо перглянути на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/6124.html
Також відео доступне на ютуб-каналі ДПС https://www.youtube.com/watch?v=P7aWuNOIwM0&feature=youtu.be


Відеоуроки від ДПС України

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України розробила серію корисних відеоуроків для платників.
З відеоуроками можливо ознайомитись за посиланнями, а саме:

Відеоурок від податкової № 1 | Як заповнити декларацію про майновий стан і доходи:
https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/5977.html
https://www.youtube.com/watch?v=YOhECvfE0Z4
https://www.facebook.com/107383900636180/videos/1407838859418903/

► Відеоурок від податкової № 2 | Заповнення квартальної декларації фізичними особами – платниками єдиного податку, які перебувають на ІІІ групі:

https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/6018.html
https://www.youtube.com/watch?v=SuFkpDOosB8
https://www.facebook.com/107383900636180/videos/256478902049126/

Відеоурок від податкової № 3 | Як оформити запит на отримання відомостей з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків:
https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/6067.html
https://youtu.be/_SKY0auOjSk
https://www.facebook.com/TaxUkraine/videos/284290552557638/

► Відеоурок від податкової № 4 | Листування з ДПС за допомогою Електронного кабінету:

https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/6094.html
https://youtu.be/wsGYmcOYScA
https://www.facebook.com/TaxUkraine/videos/2619608611618098/

Податок на додану вартість: підсумки І кварталу
Державна податкова служба виконала індикатив Міністерства фінансів України на І квартал з податку на додану вартість на 101,7%, до бюджету додатково надійшло 400 млн гривень.
Сальдо ПДВ у січні-березні 2020 року становило 25,9 млрд грн, що на 10,1 млрд грн, або на 63,8 % більше за відповідний період 2019 року.
Загалом з початку року до бюджету надійшло 65,3 млрд грн, відшкодовано 39,4 млрд грн податку на додану вартість.
При зменшенні бази оподаткування (обсягу оподаткованих операцій) у І кварталі 2020 року до відповідного періоду 2019 року на 0,14 %, задекларовані до сплати суми ПДВ зросли на 6,5 %, що у грошовому еквіваленті становить +4 млрд гривень. Цих результатів вдалося досягти завдяки підвищенню якості аналізу надходжень податку, ефективності адміністрування та впровадження нової системи моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків.
«Ми дякуємо усім сумлінним платникам, які у цих складних для функціонування бізнесу умовах продовжують робити свій внесок у наповнення бюджету. При цьому податкова гарантує продовження поступу у боротьбі з мінімізаційними схемами з ПДВ. Це запорука повного та вчасного відшкодування для підприємств, які зараз особливо гостро потребують цих коштів», – наголосив Голова ДПС Сергій Верланов.

Відеоурок від податкової № 4. Листування з ДПС за допомогою Електронного кабінету
Державна податкова служба України продовжує серію відеоуроків, у яких роз’яснює, як правильно користуватися електронними сервісами.
Четвертий відеоурок присвячено листуванню з ДПС за допомогою Електронного кабінету.
Переглянувши відеоурок, користувачі зможуть дізнатися, як легко та правильно спрямувати своє звернення до контролюючого органу.
Також відео доступне на ютуб-каналі ДПС .
Відеоурок розміщено на офіційному веб-порталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/6094.html


Державний бюджет України: результати ДПС у першому кварталі

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/novini/413899.html повідомила наступне.
До загального фонду державного бюджету у І кварталі 2020 року надійшло 110,8 млрд грн, що на 14,3 млрд грн, або на 14,9 % більше, ніж минулого року.
Зростання надходжень порівняно з відповідним періодом минулого року по основних бюджетоформуючих платежах:
ПДВ (сальдо) +10,1 млрд грн, або +63,8 %;
акцизний податок +2 млрд грн, або +19,0 %;
податок та збір на доходи фізосіб +4,1 млрд грн, або +16,8 %;
податок на прибуток +4,6 млрд грн, або +15,8 %.
Зменшення надходжень спостерігається лише по рентній платі (– 5,5 млрд грн, або – 48,8%), що пов’язано з двократним зменшенням ціни на природний газ та, як наслідок, зменшенням обсягів його видобутку.
Також на 0,9 млрд грн, або на 58,1 %, скоротились порівняно з 2019 роком надходження від акцизного податку на електроенергію. Причиною цього стало виведення з бази оподаткування операцій з реалізації електричної енергії, виробленої з відновлюваних джерел.
Без урахування платежів, які фактично не залежать від ефективності адміністрування з боку Державної податкової служби, а є відображенням зміни законодавства та макроекономічних факторів (акциз з електроенергії та рента за видобування корисних копалин) індикатив Міністерства фінансів України на І квартал виконано у повному обсязі – 100,2 %, або +0,2 млрд грн.
Варто зазначити, що показники дохідної частини закону про державний бюджет на 2020 рік були визначені виходячи з макропоказників, які передбачали зростання економіки, зокрема реального ВВП на 3,7 %. Однак внаслідок світової кризи та інших несприятливих факторів макропрогноз був переглянутий: за даними Міністерства економіки України, очікується падіння ВВП України на 3,9 %.
«Цифри свідчать, що обсяг податкових надходжень зростає попри сповільнення економіки. Ми виводимо з тіні ті сфери та підприємства, які раніше платили не повністю, ухилялись від сплати. Чим забезпечуємо рівні правила гри та чесну конкуренцію для тих підприємців, які чесно платять податки. В цьому і полягає функція податкової», – наголосив Голова ДПС Сергій Верланов.


Електронні сервіси для дистанційного спілкування з органами ДПС

Кам’янське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
У зв’язку з оголошенням в Україні карантину Державна податкова служба рекомендує використовувати електронні сервіси:
спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення «Єдине вікно подання електронної звітності» (далі – Єдине вікно);
інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – Електронний кабінет).

Єдине вікно
Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» розміщено на вебпорталі ДПС у розділі «Головна/Електронна звітність/Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»/».

Електронний кабінет
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua , а також через офіційний вебпортал ДПС.
У приватній частині Електронного кабінету платнику надано можливість:
● відправити до будь-якого контролюючого органу листа в електронному вигляді (меню «Листування з ДПС»);
● доступу до особистої інформації, зокрема реєстраційних та облікових даних (меню «Облікові дані»), даних інтегрованих карток (меню «Стан розрахунків з бюджетом»), переліку отриманих документів та поданої звітності платника податків (меню «Вхідні/вихідні документи»);
● переглянути стан розрахунку з бюджетом (меню «Стан розрахунків з бюджетом»);
● отримати витяг щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС, надіславши запит на його отримання;
отримати довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;
надіслати запити на отримання інформації, заяви на реєстрацію платником окремих податків, отримати витяги з реєстрів;
створювати та надсилати електронні документи: податкової та статистичної звітності, звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
скористатися іншими електронними сервісами та отримати корисну інформацію.
Для фізичних осіб в Електронному кабінеті об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет для громадян, який надає можливість:
доступу до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);
доступу до сформованих податкових повідомлень – рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;
подання декларації про майновий стан і доходи;
отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Заздалегідь просимо з розумінням поставитись до ситуації, що склалася, і просимо вибачення за можливі незручності!
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/novini/414139.html


Інформаційний лист № 8. Карантинні нововведення для бізнесу.
Частина І. Податок на прибуток, обіг підакцизних товарів, ПДВ

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/novini/414205.html повідомила наступне.
02 квітня опубліковано та набрав чинності Закон України від 30 березня 2020 року № 540-IX (раніше законопроєкт № 3275) «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 540).
Документом передбачено внесення змін у понад три десятки нормативно-правових актів. Зокрема, Закон № 540 скасовує ПДВ для ввезення медичних товарів і звільняє бізнес від сплати земельного податку та податку на майно, орендної плати за земельні ділянки, що перебувають у державній та комунальній власності. Крім того, передбачено ряд преференцій і для юридичних осіб – платників податку на прибуток підприємств.
Детальніше про нововведення та тимчасові норми, які запроваджуються на період карантину, читайте у восьмому інформаційному листі: «Карантинні нововведення для бізнесу. Частина І. Податок на прибуток, обіг підакцизних товарів, ПДВ».
Інформаційний лист можна завантажити тут: https://tax.gov.ua/data/material/000/324/414208/Informaciyniy_list_8.pdf


Платники Дніпропетровщини за перший квартал перерахували
до бюджетів усіх рівнів та єдиного внеску 15,4 мільярдів гривень

За перший квартал 2020 року Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області забезпечено до бюджетів усіх рівнів (без урахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) 11 млрд 374,9 млн грн, що на 418,1 млн грн перевищує показник відповідного періоду минулого року.
Так, до державного бюджету впродовж січня – березня 2020 року надійшло 5 млрд 505,8 млн грн, що на 91,7 млн грн більше надходжень аналогічного періоду минулого року.
До місцевих бюджетів за відповідний період забезпечено 5 млрд 869,1 млн гривень. Це на 326,5 млн грн більше фактичних надходжень січня – березня 2019 року.
За підсумками перших трьох місяців поточного року єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування зібрано 3 млрд 994,2 млн грн, що перевищує минулорічні показники на 350,8 млн гривень.


Створюєте нові робочі місця, законодавством передбачена
компенсація єдиного внеску

Кам’янське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу роботодавців, що постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2013 року № 153 затверджено Порядок компенсації роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Порядок № 153), яким передбачено компенсацію роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) у зв’язку із створенням нового робочого місця.
Дія Порядку № 153 поширюється на суб’єктів господарювання – роботодавців, які починаючи з 2013 року:
створюють нові робочі місця та працевлаштовують на них працівників шляхом укладення трудового договору;
протягом 12 календарних місяців з дня укладення трудового договору з особою, працевлаштованою на нове робоче місце, щомісяця здійснюють виплату їй заробітної плати в розмірі не менше ніж три мінімальні заробітні плати.
Якщо роботодавець забезпечив дотримання вищезазначених вимог, то такий роботодавець отримує право на компенсацію фактичних витрат у розмірі 50 відсотків суми нарахованого єдиного внеску протягом наступних 12 календарних місяців за умови збереження рівня заробітної плати у розмірі не менше ніж три мінімальні заробітні плати у місяці сплати єдиного внеску за особу, працевлаштовану на нове робоче місце.
Водночас, у разі зменшення штатної чисельності працівників та фонду оплати праці роботодавець втрачає право на компенсацію.
Норми визначені п. 2 Порядку № 153.


До уваги платників, які здійснюють контрольовані операції!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників наступне.
Нормами п.п. «а» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що контрольованими операціями є господарські операції платника податків, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, зокрема господарські операції, що здійснюються з пов’язаними особами - нерезидентами, в тому числі у випадках, визначених п.п. 39.2.1.5 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ.
Відповідно до п.п. 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і 39.2.1.5 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:
► річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.
Господарські операції, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні, визнаються контрольованими, якщо обсяг таких господарських операцій, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.
Для розрахунку вартісного критерію контрольованих операцій з пов’язаними особами – нерезидентами мають враховуватись періоди податкового (звітного) року, в яких нерезидент перебував у статусі пов’язаної особи з платником податку, за умови відсутності інших критеріїв, визначених у підпунктах «б» – «ґ» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ.


Право на податкову знижку за результатами 2020 року:
перелік витрат збільшено

Кам’янське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 02.04.2020 набрав чинності Закон України від 30 березня 2020 року № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) (далі – Закон № 540).
Законом № 540 внесено зміни, зокрема до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Так, Законом № 540 розділ XX «Перехідні положення» підрозділу 1 доповнено п. 11, відповідно до якого встановлено, що за результатами 2020 року, при реалізації права на податкову знижку відповідно до положень ст. 166 ПКУ, сума коштів або вартість лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційних засобів і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту, медичних виробів для скринінгу хворих, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги, медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів, реагентів для лабораторних досліджень; медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів для інфекційних відділень, патологоанатомічних відділень тощо, засобів особистої гігієни, продуктів харчування та/або товарів за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) громадським об’єднанням та/або благодійним організаціям та/або центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та/або іншим центральним органам виконавчої влади, які реалізують державну політику у сферах санітарного та епідемічного благополуччя населення, контролю якості та безпеки лікарських засобів, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, та/або особі, уповноваженій на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій протягом карантину, що запроваджений Кабінетом Міністрів України у порядку, встановленому законом, на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), включається до податкової знижки у повному обсязі без урахування обмежень, визначених п.п. 166.3.2 п. 166.3 ст. 166 ПКУ.


Закон № 540: проведення документальних та фактичних перевірок

Кам’янське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Законом України від 30 березня 2020 року № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) (далі – Закон № 540) внесено зміни, зокрема до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Закон № 540 набув чинності 02.04.2020.
Нормами Закону № 540 встановлено, зокрема, мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня по 31 травня 2020 року, крім:
► документальних позапланових перевірок з підстав, визначених п.п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 ПКУ;
фактичних перевірок в частині порушення вимог законодавства в частині:
обліку, ліцензування, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
цільового використання пального та спирту етилового платниками податків;
обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених підпунктами 80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПКУ.


Подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування
ФОП має можливість через Електронний кабінет

Кам’янське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої – третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 – 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Норми визначені п. 298.1 ст. 298 ПКУ.
Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі – заява) (п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 ПКУ).
Заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один з таких способів:
1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;
4) державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, що подається для проведення державної реєстрації, зокрема, фізичної особи – підприємця з урахуванням вимог п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації, зокрема, фізичної особи – підприємця згідно із Законом України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями.
Форма заяви затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 № 308 (далі – Наказ № 308).
Згідно з п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ до поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування за формою, затвердженою Наказом № 308.
Відповідно до п. 42¹.2 ст. 42¹ ПКУ Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua , а також через офіційний вебпортал ДПС.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету фізична особа – підприємець має можливість направити до органу ДПС разом із супровідним листом заяву та розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 2 МБ).
Датою подання заяви із супровідним листом є дата реєстрації супровідного листа в органі ДПС. Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації. Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».


До уваги податкових агентів!

Кам’янське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ст. 8 Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року № 2456-VI із змінами та доповненнями встановлено, що бюджетна класифікація є обов’язковою для застосування всіма учасниками бюджетного процесу в межах бюджетних повноважень.
Однією зі складових частин бюджетної класифікації є класифікація доходів бюджету.
Наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» із змінами та доповненнями затверджено Класифікацію доходів бюджету, згідно з якою, зокрема:
11010100 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати;
11010400 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата.
Звертаємо увагу, що при сплаті до бюджету податку на доходи фізичних осіб із доходів (винагороди) платника податку інших ніж заробітна плата за договором цивільно-правового характеру податковий агент відображає у платіжному документі код бюджетної класифікації 11010400.


Чи є об’єктом оподаткування податком на нерухомість виробнича будівля, яка використовується як адміністративно-побутове (офісне) приміщення?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платниками податку на нерухоме майно (далі – податок на нерухомість), відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості.
Норми визначені п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу (далі – ПКУ).
Об’єктом оподаткування податком на нерухомість є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (п.п. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 ПКУ).
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності (п.п. 266.3.2 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт (п.п. 266.3.3 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).
Згідно з п.п. 14.1.129¹ п. 14.1 ст. 14 ПКУ у нежитловій нерухомості виділяють, зокрема будівлі офісні (будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей), будівлі промислові та склади.
Перелік об’єктів нерухомості, які не є об’єктом оподаткування, до яких віднесено будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств визначено п.п. «є» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ.
Державним комітетом України по стандартизації, метрології та сертифікації наказом від 17.08.2000 № 507 затверджено і введено в дію Державний класифікатор будівель та споруд ДК 018-2000 (далі – ДК 018-2000), призначений для використання органами центральної та місцевої виконавчої та законодавчої влади, фінансовими службами, органами статистики та всіма суб’єктами господарювання (юридичними та фізичними особами) України. Об’єктами класифікації в ДК 018-2000 є будівлі виробничого та невиробничого призначення та інженерні споруди різного функціонального призначення.
Згідно з ДК 018-2000 до групи «Будівлі промислові та склади» (код 125) належить клас «Будівлі промисловості» (код 1251), який включає будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств тощо.
До групи «Будівлі офісні» (код 122) належать будівлі, що використовуються як приміщення для конторських та адміністративних цілей, в тому числі для промислових підприємств.
Будівлі промисловості, зокрема, виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств, що використовуються як приміщення для конторських та адміністративних цілей, в тому числі для промислових підприємств, є об’єктом оподаткування податком на нерухомість з врахуванням рішень сільських, селищних міських рад щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.


Оновлено довідники пільг станом на 01 квітня 2020 року

Кам’янське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що оновлено Довідники пільг, наданих чинним законодавством по сплаті податків, зборів, інших обов’язкових платежів станом на 01.04.2020, а саме:
● Довідник № 97/1 – податкових пільг, що є втратами доходів бюджету
Довідник № 97/2 – інших податкових пільг
З вищезазначеними довідниками платники мають можливість ознайомитись на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html



Платникам ПДВ про деякі особливості складання
розрахунку коригування до зведеної податкової накладної

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників ПДВ на наступне.
Згідно з п. 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 із змінами, у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної (далі – ПН), не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до ст. 192 Податкового кодексу України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – РК) за формою згідно з додатком 2 до ПН.
Якщо після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) зведеної ПН, складеної виходячи з перевищення ціни придбання/звичайної ціни/балансової (залишкової) вартості товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання відбувається коригування суми перевищення, продавець має право скласти РК до такої зведеної ПН.
РК до зведеної ПН, складеної на суму перевищення бази оподаткування над фактичною ціною, у тому числі у разі коригування всієї суми перевищення складається з урахуванням таких особливостей:
у заголовній частині розрахунку коригування до зведеної податкової накладної на суму перевищення бази оподаткування над фактичною ціною постачання у полі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» зазначається код ознаки «3».
У РК, складених починаючи з 01.12.2018 до ПН, зареєстрованої в ЄРПН до 01.12.2018, у полі «До зведеної податкової накладної» замість позначки «Х», яка вказана в ПН, вказується код ознаки «3» (позначка «Х» не проставляється).
У рядку І розділу А «Сума коригування податкового зобов’язання та податкового кредиту», у т.ч. у рядках II та/або III залежно від ставки ПДВ (20 або 7 відсотків) вказується сума ПДВ, яка збільшує або зменшує (при зменшенні зазначається знак «–») суму податкових зобов’язань, нарахованих на суму перевищення.
У розділі Б табличної частини РК у випадку збільшення (зменшення) суми перевищення одним рядком зі знаком «–» зазначаються показники, зазначені у ПН які підлягають коригуванню, другим рядком зазначаються вірні показники.
При цьому код причини коригування зазначається 203.
У випадку коригування всієї суми перевищення у РК заповнюється один рядок зі знаком «–» та зазначається код причини коригування 103.


Фонд соціального страхування України виплатив ФОП лікарняний:
оподаткування ПДФО та військовим збором

Кам’янське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що страхуванню у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності підлягають, зокрема, фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності на інших підставах.
Норми встановлені ст. 18 Закону України від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами (далі – Закон № 1105).
Статтею 20 Закону № 1105 встановлено види матеріального забезпечення та соціальних послуг за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності.
Зокрема за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності надається такий вид матеріального забезпечення як допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною).
Умови надання допомоги по тимчасовій непрацездатності та тривалість її виплати визначені ст. 22 Закону № 1105.
Оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців визначено ст. 177 розділу IV та главою 1 розділу XIV Податковим кодексом України (далі – ПКУ).
Доходом ФОП є доходи, отримані виключно від здійснення підприємницької діяльності.
Відповідно до п. 177.6 ст. 177 ПКУ у разі якщо ФОП отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, то такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податку – фізичних осіб.
До складу доходу ФОП – платника єдиного податку, визначеного ст. 292 ПКУ, не включаються, зокрема суми коштів цільового призначення, що надійшли від фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування (п.п. 4 п. 292.11 ст. 292 ПКУ).
Отже, дохід у вигляді матеріального забезпечення (допомоги по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною)), який виплачується Фондом соціального страхування України (далі – Фонд), не включається до доходу ФОП, проте оподатковується за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податків – фізичних осіб.
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) регламентується розділом IV ПКУ, відповідно до п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 якого передбачено винятки, за якими отримані доходи платника ПДФО не включаються до його загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.
Слід зауважити, що винятки, передбачені п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, не поширюються на виплату заробітної плати, грошової (вихідної) допомоги при виході на пенсію (у відставку) та виплату, пов’язану з тимчасовою втратою працездатності.
Податковий агент, який нарахує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника ПДФО, зобов’язаний утримувати ПДФО із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку ПДФО 18 %, визначену ст. 167 ПКУ (п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПКУ).
Отже, допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною) нарахована (виплачена) ФОП Фондом є об’єктом оподаткування ПДФО за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5 %, а Фонд є податковим агентом щодо такого доходу.


Власники квартир (жилих приміщень) у багатоквартирних жилих будинках не є платниками земельного податку

Кам’янське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платниками земельного податку є власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Норми визначені статтями 269 та 270 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Власники земельних ділянок – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно (п.п. 14.1.34 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Землекористувачі – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди (п.п. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Згідно зі ст. 42 Земельного кодексу України від 27 жовтня 2001 року № 2768-ІІІ зі змінами та доповненнями земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.
Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
З урахуванням викладеного, платниками земельного податку за земельні ділянки під багатоквартирними жилими будинками є особи, яким такі земельні ділянки відповідно до норм Земельного кодексу України передаються у постійне користування або у власність: підприємства, установи і організації, що здійснюють управління цими будинками, а також об’єднання власників будинків.
Отже, власники квартир (жилих приміщень) у багатоквартирних жилих будинках не є платниками земельного податку до бюджету за земельні ділянки під такими будинками.


Податкові зміни у законодавстві на час карантину

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України (далі – ДПС) на головній сторінці офіційного веб-порталу проінформувала про податкові зміни у законодавстві, внесені законами України від 17 березня 2020 року:
- № 530-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», що набрав чинності 17.03.2020;
- № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню короновірусної хвороби (COVID-19)», що набрав чинності 18.03.2020.
З новаціями у законодавстві на час карантину, внесеними зазначеними законами, можна ознайомитись за посиланням:
https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/413720.html

ДПС також нагадала, що у період карантину оперативно отримати інформаційно-довідкові послуги можна:
- скориставшись Загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом zir.tax.gov.ua (мобільний додаток «ЗІР ДПС» можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої, скориставшись інтернет-магазинами: App Store та Google Play);
- звернувшись до Контакт-центру ДПС за т. 0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) з 10.00 до 17.00 (крім суботи, неділі та святкових днів). У неробочий час є можливість залишити запитання за допомогою сервісу «Залиште питання – ми Вам зателефонуємо».
- надіславши запитання та повідомлення на електронну адресу: idd@tax.gov.ua (без використання кваліфікованого електронного підпису).


Запроваджено справляння плати за спеціальне використання
водних біоресурсів

Кам’янське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників на наступне.
З 03.03.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 12 лютого 2020 року № 125 «Про затвердження Порядку справляння плати за спеціальне використання водних біоресурсів і розмірів плати за їх використання» (далі – Постанова № 125), якою запроваджено справляння плати за спеціальне використання водних біоресурсів (далі – Плата) у порядку та розмірах, затверджених Постановою № 125.
Водночас відповідно до п. 2 зазначеної Постанови з дати набрання нею чинності припинено справляння збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів (далі – Збір), який справлявся у порядку та розмірах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1998 року № 449 «Про затвердження Порядку справляння збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів і розмірів збору за спеціальне використання» (далі – Постанова № 449), що втратила чинність з 03.03.2020.
ДПС України у листі від 30.03.2020 № 4872/7/99-00-04-03-01-07 (далі – лист № 4872), зокрема зазначила наступне.
Чинні Порядок справляння плати за спеціальне використання водних біоресурсів (далі – Порядок Плати) і Розміри плати за спеціальне використання водних біоресурсів (далі – Розмір Плати), затверджені Постановою № 125, суттєво відрізняються від Порядку справляння збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів (далі – Порядок Збору) та Розмірів збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів (далі – Розмір Збору), затверджені Постановою № 449.
Так, наприклад, не передбачається внесення авансу Плати та коригування суми зобов’язань з Плати на раніше понесені витрати, які вже впливають на величину фінансового результату від спеціального використання водних біоресурсів.
Разом з тим обчислення сум зобов’язань з Плати виконується щокварталу пропорційно до фактичного обсягу кожного використаного виду біоресурсу, для якого затверджено відповідний Розмір Плати (п. 5 Порядку Плати).
Таким чином, суб’єкти, які отримали на 2020 рік право спеціального використання водних біоресурсів (далі – Платники), обчислюють свої зобов’язання зі Збору за період з 01 січня 2020 року по 02 березня 2020 року включно за Розмірами Збору, а з 03 березня 2020 року включно до 31 березня 2020 року включно за Розмірами Плати.
Платники обчислюють та не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом, подають контролюючому органу за місцем реєстрації Платника зобов’язання окремо зі Збору та Плати з використанням форми розрахунку, затвердженої спільним наказом Держкомрибгоспу, Мінекономіки, Мінфіну, Мінекобезпеки та ДПА України від 24.12.1999 № 167/156/299/300/650 «Про затвердження Інструкції про порядок обчислення та внесення платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів» (зареєстровано у Мін’юсті 14.01.2000 за № 17/4238) (далі – Розрахунок) з дотриманням вимог Порядку Збору та Порядку Плати. Другий примірник Розрахунку подається Платником органу рибоохорони Держкомрибгоспу України, в зоні діяльності якого користувач здійснює вилучення водних живих ресурсів.
Суми зобов’язань зі Збору та з Плати вносяться Платниками до бюджетів не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом (п. 6 Порядку Плати).
Лист № 4872 розміщено на офіційному веб-порталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/74504.html


ФОП – платники єдиного порядку: подання заяви щодо періоду щорічної відпустки або терміну втрати працездатності

Кам’янське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до пунктів 295.1 та 295.2 ст. 295 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.
Пунктом 295.5 ст. 295 ПКУ визначено, що платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Суми єдиного податку, сплачені відповідно до п. 295.5 ст. 295 ПКУ підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку за заявою платника єдиного податку.
Помилково та/або надміру сплачені суми єдиного податку підлягають поверненню платнику в порядку, встановленому ПКУ (п. 295.6 ст. 295 ПКУ).
Згідно із п.п. 298.3.2 п. 298.3 ст. 298 ПКУ інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі.
Нагадуємо, що за допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники податків мають можливість надіслати лист (запит, звернення тощо) до відповідного органу ДПС у форматі рdf (обмеження 2 МБ).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://саbіnеt.tах.gov.ua/ ,